صنایع بزرگ باید برای تولید برق سرمایه‌گذاری کنند

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: نباید برق کسبه بازار که مصرف چندانی ندارند برای تامین برق یک صنعت بزرگ که سالیانه میلیاردها تومان سود دارد، قطع شود.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما به ضرورت مدیریت خاموشی‌ها اظهار کرد: واقعیت این است که ما با کمبود برق مواجه هستیم و یکی از دلایل اصلی آن نیز سرمایه‌گذاری در حوزه تولید برق در طول چندین سال گذشته است. دولت قبل در این حوزه کم‌کاری داشته است و در خصوص این ترک فعل، ما منتظر گزارش قوه قضاییه هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: برای مدیریت خاموشی‌ها با توجه به کمبود برقی که با آن مواجه هستیم چندین نکته باید مورد توجه قرار گیرد؛ صنایع بزرگ نظیر فولاد باید خودشان در زمینه تولید برق سرمایه‌گذاری انجام دهند، این صنایع سود زیادی دارند که باید این صنایع را واداشت که در بازه زمانی معین برای تولید برق سرمایه‌گذاری انجام دهند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر بعضی از صنایع حساس مانند صنعت آلومینیوم در استان‌هایی که این صنایع وجود دارند وزارت نیرو نباید برق این صنایع را جزو سهمیه آن استان حساب کند تا به دنبال تأمین برق این صنعت با خاموشی در حوزه خانگی مواجه شویم.

این عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: نباید برق یک کاسب که برق کمی مصرف می‌کند قطع شود تا برق یک صنعت بزرگ که سالیانه میلیاردها تومان سود دارد، تأمین شود.

سلیمی تاکید کرد: برای خاموشی‌ها باید اولویت‌بندی دقیقی صورت گیرد و اگر قرار است خاموشی اتفاق بیفتد باید یک جدول خاص تهیه شود و بر اساس اولویت‌بندی، برنامه‌ریزی شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 576570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.