سوت‌زنی با افشاگری و مطالبه‌گری تفاوت دارد/ایجاد سلامت اداری با راه‌اندازی سامانه شفافیت

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مزیت‌های راه‌اندازی سامانه‌های سوت‌زنی و شفافیت، گفت: سوت‌زنی با دستیابی به اطلاعات و داشتن مستندات در مورد تخلفات در شهرداری گزارش می‌دهد و سامانه شفافیت‌ در ایجاد سلامت اداری و ارتقای کیفیت خدمات به شهروندان بسیار مؤثر است.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به جزئیات سامانه سوت‌زنی و نحوه فعالیت آن، اظهار کرد: سامانه سوت‌زنی مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان بود و در قالب کمیته سلامت و ارتقای اداری و طرح شفافیت تصویب شد و اکنون این سامانه در حال فعالیت است تا اگر شهروندان تخلفی را در بدنه مدیریت شهری مشاهده کردند، در این سامانه اعلام کنند.

وی با بیان اینکه سوت‌زنی با افشاگری و مطالبه‌گری تفاوت دارد، ادامه داد: تفاوت سوت‌زنی با افشاگری و مطالبه‌گری این است فردی که سوت‌زنی می‌کند، تخلفی را در شهرداری یا دستگاه‌ها اعلام می‌کند که به مستنداتی در آن زمینه دست یافته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در سامانه سوت‌زنی علاوه بر دستیابی به اطلاعات و داشتن مستندات در مورد تخلفات در شهرداری یا دستگاه‌ها فرد سوت‌زن با فردی مواجه شده یا از مواردی اطلاع یافته است یا در جریان انجام کار خود پیشنهادات خلافی به او داده شده است و اطلاع‌رسانی در این زمینه انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سامانه سوت‌زنی فعال است و هر فردی می‌تواند به دو صورت این کار را انجام دهد، گاهی فرد تمایل دارد اسم و مشخصات خود را ارائه دهد و از روند نحوه پیگیری و نتیجه کار اطلاع یابد، اما گاهی نیز ممکن است فرد تنها بخواهد در خصوص تخلفات اطلاع‌رسانی انجام دهد و اسم و مشخصات خود را ارائه نمی‌دهد.

نورصالحی با تاکید بر اینکه فرد مختار است که مشخصات خود را اعلام یا از اعلام اطلاعات خود پرهیز کند، گفت: اگر فرد مشخصات خود را اعلام کرد یک کد رهگیری برای وی اعلام و اطلاع‌رسانی انجام می‌شود، اگر اطلاعات ارائه شده و سوت‌زده شده صحیح بود و به نتیجه رسید، اعلام می‌شود که با فرد خاطی چه برخوردی شده است.

وی اضافه کرد: اگر فرد تمایلی به ارائه مشخصات خود نداشت، سیستم بازرسی حراست شهرداری موارد را پیگیری خواهد کرد تا نتیجه نهایی مشخص شود و اگر تخلفی وجود داشته باشد در برنامه‌های آینده از بروز آن جلوگیری خواهد شد و با فرد متخلف نیز برخورد قانونی انجام خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص فعالیت و مزیت‌های راه‌اندازی سامانه شفافیت، اظهار کرد: در سامانه شفافیت نیز اطلاعات زیادی از گردش‌های مالی و عقد قراردادهای مدیریت شهری وجود دارد و فعالیت این سامانه تصویب شده و به شهرداری اصفهان نیز ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه شفاف‌سازی در خصوص اقدامات و فعالیت‌های مدیریت شهری یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان است که با راه‌اندازی سامانه شفافیت به این مهم دست خواهیم یافت، تصریح کرد: سامانه شفافیت در حال اجرا است و این سامانه فعال شده است، قطعاً راه‌اندازی این سامانه به شفاف‌سازی کمک می‌کند و در ایجاد سلامت اداری و ارتقای کیفیت خدمات به شهروندان نیز بسیار مؤثر است.

نورصالحی خاطرنشان کرد: سوت‌زنی با دستیابی به اطلاعات و داشتن مستندات در مورد تخلفات در شهرداری گزارش می‌دهد و سامانه شفافیت در ایجاد سلامت اداری و ارتقای کیفیت خدمات به شهروندان بسیار مؤثر است.

کد خبر 576565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.