بیماران دیالیزی ۳۰تا۶۰درصد امید به زندگی دارند/چالش‌های اشتغال برای بیماران دیالیزی

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی، مراجعه سه جلسه در هفته بیماران برای دیالیز را باعث کاهش توان جسمی و ایجاد هزینه مالی سنگین برای آن‌ها دانست و گفت: بیماران دیالیزی ۳۰ تا ۶۰درصد امید به زندگی دارند و به دستگاه وصل هستند؛ بیماران پیوندی نیز تا آخر عمر خود به مراقبت‌های خاصی نیاز دارند.

«اعظم پناهی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: انجمن بیماران کلیوی کشور بیش از ۱۸۰ شعبه در سراسر کشور دارد که اکنون تقریباً ۱۰۵ هزار بیمار پیوندی و دیالیزی را تحت پوشش دارد.

وی با اشاره به تلاش انجمن‌های بیماران کلیوی سراسر کشور و خیران برای حل مشکلات بیماران، افزود: بیماران دیالیزی و پیوندی مظلوم هستند؛ زیرا از زمانی که مبتلا می‌شوند تا پایان عمر خود، سبک زندگی آنان تغییر می‌کند و باید تلاش کنیم که بیماران بتوانند به زندگی عادی خود بازگردند.

کاهش توان جسمی و ایجاد هزینه مالی سنگین برای بیماران دیالیزی

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی، مراجعه سه جلسه در هفته بیماران برای دیالیز را باعث کاهش توان جسمی و ایجاد هزینه مالی سنگین برای آن‌ها دانست و گفت: بیماران دیالیزی ۳۰ تا ۶۰ درصد امید به زندگی دارند و به دستگاه وصل هستند؛ بیماران پیوندی نیز تا آخر عمر خود به مراقبت‌های خاصی نیاز دارند و روند زندگی آنان تغییر پیدا نمی‌کند.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب اقتصادی کشور تصریح کرد: خیران معتقدند در وضعیت کنونی نمی‌توانند مانند گذشته به انجمن کمک کنند، درحالی‌که بیماران کلیوی هزینه‌های مختلفی را متحمل می‌شوند، وقتی پدر یک خانواده یک روز در میان دیالیز می‌شود، برای نگه‌داشتن شغل خود دچار مشکل شده و منبع درآمد خود را از دست می‌دهد.

دولت بودجه‌ای به انجمن بیماران کلیوی کشور اختصاص نمی‌دهد

پناهی، خواستار رسیدگی به وضعیت بد اشتغال سرپرست خانواده بیماران دیالیزی شد و گفت: دولت بودجه‌ای به انجمن بیماران کلیوی کشور اختصاص نمی‌دهد و همه بودجه را خیران تقبل می‌کنند.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی معرفی همه مراکز دفتر نمایندگی انجمن بیماران کلیوی در کشور را به استناد به دستورالعمل جدید وزارت کشور، به عهده انجمن بیماران کلیوی مرکز دانست و تاکید کرد: استانداری‌ها در این زمینه باید استعلام لازم را انجام دهند، انجمن بیماران کلیوی شهرستان‌ها نیز باید زیر نظر انجمن مرکز استان باشد و مرکز استان نیز طبق آئین‌نامه و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی هیئت مدیره راهکارها و پیشنهادهای لازم را ارائه دهد.

وی اساسنامه انجمن بیماران کلیوی کشور را دارای شش اصل معرفی کرد و ادامه داد: یکی از این اصول فرهنگی و ورزشی است؛ همچنین اعضای هیئت مدیره در راستای اهداف اساس‌نامه حمایت و پشتیبانی می‌شوند.

کد خبر 576547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.