آیا برنامه‌های نقل‌وانتقالاتی آرسنال تحت‌تأثیر لیگ قهرمانان قرار می‌گیرد؟

به نظر می‌رسد توپچی‌ها در لیگ برتر در رده چهارم قرار نگیرند؛ این موضوع می‌تواند امید آن‌ها را برای به‌خدمت‌گرفتن بازیکنان خوب در بازار نقل‌وانتقالات مختل کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایش‌های فاجعه‌بار آرسنال در برابر تیم‌های تاتنهام و نیوکاسل واکنش هواداران را در پی داشت که رسانه‌های اجتماعی منشأ اصلی آن بوده‌اند. البته هنوز شانس کمی وجود دارد که آرسنال بتواند جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند، اما آن‌ها باید امروز _یکشنبه یکم خردادماه_ اورتون را شکست دهند و امیدوار باشند که «نوریچ» سقوط کند و بتواند هر سه امتیاز را در هنگام میزبانی از تاتنهام در ورزشگاه «کارو رود» کسب کند.

«میکل آرتتا» پیش‌تر به تیمش گفته است که باید آماده استفاده از هرگونه لغزش شاگردان باشند؛ اما می‌داند که شانس آرسنال برای چهارم شدن پس از شکست‌های متوالی به پایان رسیده است. اگر نتایج این آخر هفته طبق انتظار پیش برود، آرسنال پنجم خواهد شد و پس از یک سال دوری از رقابت‌های اروپا، فصل آینده به لیگ اروپا بازخواهد گشت. با توجه به اینکه توپچی‌ها طی دو دوره اخیر لیگ برتر هشتم شده‌اند، این شکست دور از انتظار است؛ اما ازآنجاکه برای مدت طولانی در لیگ قهرمانان اروپا حاضر بوده‌اند، مدتی طول می‌کشد تا احساس ناامیدی از بین برود.

از دست دادن رتبه بین چهار تیم برتر چه تأثیری بر برنامه‌های آرسنال برای تابستان خواهد داشت؟

توپچی‌ها بیش از هر تیم دیگری طی لیگ برتر در پنجره نقل و انتقالات سال گذشته پول خرج کردند و شش بازیکن افزودند که هزینه‌ای در حدود ۱۴۵ میلیون پوند (۱۸۰ میلیون دلار) داشت. آن‌ها قصد دارند این بار در پنجره نقل و انتقالات مشغول باشند؛ با اینکه آرتتا سرمربی تیم آرسنال مشتاق است بازسازی را که از زمان ورود او به باشگاه در سال ۲۰۱۹ به عنوان جانشین اونای امری در حال انجام است، ادامه دهد.

هدف اصلی تقویت حمله است. آرتتا از زمان هدایت آرسنال هنوز یک مهاجم را به خدمت نگرفته است، اما مطمئناً در پنجره نقل و انتقالات آینده، نظر او تغییر خواهد کرد. گابریل ژسوس در اولویت قرار دارد و مدتی است که مذاکرات با نمایندگان برزیلی ادامه دارد.
این مهاجم همه فن حریف تنها یک سال از قراردادش با منچسترسیتی باقی مانده و با توجه به اینکه ارلینگ هالند قبلاً برای فصل آینده قرارداد امضا کرده، جدایی او محتمل است.

مارسلو پتیناتی، ای جنت ژسوس در اوایل این ماه تأیید کرد: «ما با آرسنال مذاکراتی داشتیم. ما این پروژه را دوست داریم، این امکانی است که ما برای آن در حال گفت‌وگو هستیم.» پتیناتی تأیید کرد که "شش" باشگاه دیگر نیز علاقه‌مند به جذب گابریل هستند؛ بنابراین اگر آرسنال فقط بتواند به این بازیکن ۲۵ ساله پیشنهاد دهد، این می‌تواند یک مشکل باشد. با این حال انتظار می‌رود توپچی‌ها همچنان در تابستان امسال برای جذب ژسوس تلاش کنند، حتی اگر جایگاه چهار تیم برتر لیگ را از دست بدهند؛ درحالی‌که آرسنال به اندازه حضور در لیگ قهرمانان اروپا پول زیادی نخواهد داشت و هنوز برنامه سرمایه‌گذاری در این تیم و ادامه پیشرفتی که معتقد است در سال گذشته انجام داده، باقی مانده است.

در واقع، حتی اگر آن‌ها در جدال برای جذب ژسوس پیروز شوند، باز هم انتظار می‌رود که یک مهاجم دیگر را هدف قرار دهند. قرارداد الکساندر لاکازت و ادی نکتیا در تابستان امسال به پایان می‌رسد و آن‌ها در پنجره نقل و انتقالات به صورت آزاد به تیم دیگری خواهند رفت. دومینیک کالورت لوین از اورتون یک هدف بلندمدت بوده است، درحالی‌که همچنان علاقه به تامی آبراهام از رم و جاناتان دیوید از لیل وجود دارد. آرسنال همچنین با داروین نونز در بنفیکا ارتباط برقرار کرده است، اما با توجه به اینکه بسیاری از باشگاه‌ها به این مهاجم اروگوئه‌ای چشم دوخته‌اند، ناکامی در کسب جواز حضور در لیگ قهرمانان، این انتقال احتمالی را بسیار بعید می‌سازد. با این وجود، در آرسنال عزم راسخی وجود دارد که ابزارهایی را به آرتتا بدهند که او معتقد است می‌تواند به تیم کمک کند تا نتایج خوبی کسب کند.

باشگاه می‌داند که تیم باید هم بهبود یابد و هم پر از بازیکن تاپ باشد. با بازگشت رقابت‌های اروپایی به امارات در فصل آینده و تصمیم برای عدم سرمایه‌گذاری در پنجره ژانویه به این معنی است که تابستان امسال باز هم پولی برای خرج کردن وجود دارد، حتی بدون پول نقدی که از حضور در لیگ قهرمانان به دست می‌آید.

حداقل یک هافبک جدید انتظار می‌رود وارد تیم شود و مذاکرات با نمایندگان یوری تیلمانس از لسترسیتی درمورد انتقال احتمالی به شمال لندن ادامه دارد. تیلمانز تنها یک سال از قراردادش با لستر باقی مانده و توجه چندین باشگاه در سراسر اروپا را به خود جلب کرده است. آرتتا مشتاق جذب این بازیکن ۲۵ ساله است، اما عدم حضور احتمالی در لیگ قهرمانان اروپا می‌تواند در این مورد بسیار مهم باشد؛ زیرا این بازیکن بلژیکی علاقه‌مند به رقابت در رقابت‌های اروپایی است.

روبن نِوِس در وولوز بازیکن دیگری است که آرسنال به او نگاه می‌کند و انتظار می‌رود که ملی‌پوش پرتغالی ورزشگاه مولینوکس را در پنجره تابستانی ترک کند. یک مدافع کناری جدید نیز از ماه‌ها قبل در رادار آرسنال قرار گرفته و گزارش‌های متعددی از ایتالیا منتشر شده مبنی بر اینکه آرسنال به توافق با آرون هیکی در بولونیا نزدیک است، اگرچه طبق اعلام برخی رسانه‌ها این خبر کذب است.

از سمت دیگر، آینده ویلیام سالیبا در هفته‌های آینده مشخص خواهد شد. مذاکرات بین آرسنال و نمایندگان سالیبا در پایان فصل تسریع می‌شود؛ زیرا باشگاه بررسی می‌کند که آیا او در فصل آینده در باشگاه باقی خواهد ماند یا خیر. این مدافع میانی از زمان امضای قرارداد با سنت اتین در تابستان ۲۰۱۹، هنوز یک بازی رقابتی انجام نداده است. او اکنون تنها دو سال از قراردادش باقی مانده و به تازگی یک فصل فوق‌العاده را به صورت قرضی با مارسی سپری کرده است و عملکرد او باعث شده تا به عنوان بهترین بازیکن جوان لیگ ۱ انتخاب شود.

بنابراین، آرسنال در تابستان امسال در مورد این بازیکن ۲۱ ساله با یک تصمیم بزرگ روبرو است، زیرا آن‌ها برای بازیکنی که تنها سه سال پیش ۲۷ میلیون پوند (۳۳.۵ میلیون دلار) خرج کرده بودند، در آخرین سال قرارداد او نمی‌خواهند رایگان تیم را ترک کند. با این حال، پایان دادن فصل، بیرون از جمع چهار تیم برتر، بر تفکر آن‌ها تأثیری نخواهد داشت. در واقع، میکل آرتتا باید در فصل آینده در مرحله گروهی لیگ اروپا بازیکنان خود را به مراتب بیشتر بشناسد و مورد استفاده قرار دهد و این می‌تواند به سالیبا فرصت‌های متعددی برای شروع بازی‌ها بدهد، حتی اگر او بماند و فصل را پشت سر بن وایت و گابریل ماگالهاس روی نیمکت آغاز کند.

با این حال، اگر آرسنال در لیگ چهارم نشود، آن‌ها به دنبال افزایش بودجه نقل و انتقالات خود با جذب تعدادی از بازیکنان هستند؛ به خصوص بازیکنانی که ۱۲ ماه گذشته را به صورت قرضی سپری کرده‌اند.

متئو گوندوزی به طور دائمی به مارسی خواهد پیوست و کنستانتینوس ماوروپانوس در اشتوتگارت خواهد ماند. آرسنال برای هر دو بازیکن حدود ۱۵ میلیون پوند (۱۸.۵ میلیون دلار) دریافت خواهد کرد. همچنین مذاکراتی با فیورنتینا بر سر لوکاس توری را انجام خواهد شد که از یک فصل خوب در فلورانس لذت برده است؛ درحالی‌که اودینزه مشتاق است انتقال قرضی پابلو ماری را دائمی کند و انتظار می‌رود هکتور بلرین با رئال بتیس قرارداد امضا کند.

آرسنال به دنبال یافتن خریدارانی برای بازیکنی مثل «ای نسلی مایتلند نیلز» خواهد بود؛ درحالی‌که به نظر می‌رسد آینده ورزشی نیکلاس په په از شمال لندن دور باشد، اگرچه برای توپچی‌ها پیدا کردن باشگاهی که بخواهد ۱۷۵۰۰۰ پوند دستمزد هفتگی این وینگر را بپذیرد دشوار است.

کد خبر 576512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.