کشورهای غربی آگاهانه حقوق بشر را زیر پا گذاشتند

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آمریکا و کشورهای غربی به هیچ عنوان رعایت حقوق بشر را نکرده و نمی‌کنند، همچنین غربی‌ها آگاهانه منافع ملی و ملاحظات انسانی را زیرپا می‌گذارند.

ابوالفضل ظهره‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به صحبت‌های اخیر گزارشگر سازمان ملل، اظهار کرد: سفر گزارشگر سازمان ملل به ایران بیشتر جنبه روشن کردن حقایق داخل ایران و خنثی کردن فضای رسانه‌ای و عملیات روانی که غربی‌ها علیه ما به کار گرفتند بود.

وی ادامه داد: جنجال‌هایی که به غربی‌ها پا کردند نشان می‌دهد که این سفر برای آن‌ها آزاردهنده بوده است، معتقدم زمانی که این گزارشگر اخبار را به کشورهای غربی و آمریکا منتقل می‌کند از این جنبه که عملیات روانی و تهاجم رسانه‌ای می‌کنند، اثر خنثی‌کننده دارد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: صحبت‌های این گزارشگر نشان می‌دهد، ادعایی که غربی‌ها مبنی بر اینکه تحریم‌ها متوجه ملت ایران نیست، بلکه متوجه دولت ایران است، داشتند، خلاف واقع بوده و این تحریم‌ها متوجه مردم، سلامت بهداشتی و غذایی مردم ایران بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا باید دیپلماسی رسانه‌ای فعال‌تر برخورد کند و اجازه ندهند سفر گزارشگر سازمان ملل در جنجال رسانه‌ای که غربی‌ها به راه می‌اندازند فراموش شود و ما باید نتایج و جزئیات این سفر را پوشش دهیم و از این فرصت به نفع منافع ملی کشور و خنثی کردن تحریم‌ها استفاده کنیم.

ظهره‌وند، تحریم‌ها را انگیزه سیاسی دانست و گفت: آمریکا و کشورهای غربی به هیچ عنوان رعایت ادعاهای حقوق بشری را نکرده و نمی‌کنند، همچنین غربی‌ها آگاهانه منافع ملی و ملاحظات انسانی را زیرپا می‌گذارند. به نظر نمی‌رسد بر اساس گفته‌های گزارشگر حقوق بشر، تحریم‌های دارویی کنار گذاشته شود.

وی ادامه داد: دیپلماسی رسانه‌ای ایران باید زیر پا گذاشتن مسائل حقوق بشر توسط کشورهای غربی و آمریکا را دنبال کند و این بحث را به یک اهرم فشار روی دولت‌های غربی تبدیل کند و افشا کند که غربی‌ها برخلاف ادعاهای حقوق بشری عمل می‌کنند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: غربی‌ها می‌دانند چه گروه‌های هدفی را در راستای این تحریم‌ها نشانه گرفته‌اند؛ آن‌ها آگاهانه این اقدامات را انجام می‌دهند اما ما باید فضای افکار عمومی در غرب را با دیپلماسی رسانه‌ای فعال متأثر کنیم تا بتوانیم اثرگذار باشیم. در نهایت صحبت‌های گزارشگر سازمان ملل حرکت مثبتی است که به نفع ما رخ داده است.

کد خبر 576483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.