سبزپوشی بازار رمزارزها/ورود بیت کوین به کانال ۳۰ هزار دلار

بیت کوین با رشد ۳.۵۵ درصدی به بالای سی هزار دلار رسید، البته این رشد به معنای تغییر روند بیت کوین نیست و لازم است که در طی روزهای آینده بالای این سطح تثبیت شود در غیر این صورت انتظار مجدد روند نزولی خواهیم داشت. با رشد بیت کوین شاهد رشد سایر آلت کوین‌های بازار بودیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۳۰ هزار و ۳۷۹ دلار

تغییرات: رشد ۳.۵۵ درصدی

اتریوم (ETH): دو هزار و ۴۷ دلار

تغییرات: رشد ۴.۹۰ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۳۱۰ دلار و ۹۹ سنت

تغییرات: رشد ۱.۸۹ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۴۲۸ دلار

تغییرات: رشد ۵.۶۸ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۵۳۳ دلار

تغییرات: رشد ۰.۵۳ درصدی

سولانا (SOL): ۵۲ دلار و ۹۴ سنت

تغییرات: رشد ۵.۷۶ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۳۱ دلار و ۳۵ سنت

تغییرات: رشد ۹.۳۶ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۷۴۷ دلار

تغییرات: رشد ۱.۷۹ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۸۷۰ دلار

تغییرات: رشد ۳.۱۹ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۰ دلار و ۱۱ سنت

تغییرات: رشد ۳.۱۰ درصدی

وضعیت تکنیکالی بیت کوین

سبزپوشی بازار رمزارزها/ورود بیت کوین به کانال ۳۰ هزار دلار

حمایت: ۲۶ و ۲۰ هزار دلار.

مقاومت: ۳۰، ۳۵ و ۳۷ هزار دلار.

پیش بینی: پیش بینی رفتار نوسانی در محدوده سی هزار دلار را داریم، برای اینکه بیت کوین بتواند روند جدیدی را شروع کند لازم است که بتواند بالای این سطح تثبیت شود.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

سبزپوشی بازار رمزارزها/ورود بیت کوین به کانال ۳۰ هزار دلار

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است)

ارزش کل بازار رمز ارزها: یک هزار و ۲۸۰ میلیارد دلار

سبزپوشی بازار رمزارزها/ورود بیت کوین به کانال ۳۰ هزار دلار

شاخص ترس و طمع بیت کوین: ۱۳ واحد.

سبزپوشی بازار رمزارزها/ورود بیت کوین به کانال ۳۰ هزار دلار

اخبار بازار رمزارزها

ضرر ۱۰ میلیون دلاری دلفی دیجیتال از سرمایه‌گذاری در لونا

شرکت پژوهشی دلفی دیجیتال اخیراً اعلام کرده به دلیل افت شدید قیمت لونا حدود ۱۰ میلیون دلار ضرر کرده است. این شرکت ابتدا مقادیر اندکی از این توکن را در سه ماه نخست ۲۰۲۱ خریداری کرده و سپس اندوخته خود را افزایش داده بود. گفتنی است دلفی دیجیتال حدود ۵ درصد از معامله‌های خود را در پلتفرم‌های مرتبط با ترا انجام داده بود و لونا در نقطه اوج قیمت فقط ۱۳ درصد از سبد سرمایه این شرکت را در اختیار داشت.

گزارش: پاکستان می‌تواند ۹۰ میلیون دلار درآمد ارز دیجیتالی داشته باشد

مسئول یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال در پاکستان می‌گوید اگر دولت اسلام‌آباد مالیاتی ۱۵ درصدی را برای تراکنش‌های این حوزه در نظر بگیرد، می‌تواند از این محل ۹۰ میلیون دلار در سال درآمد کسب کند. وی افزود هند و آمریکا از سود سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال ۳۰ درصد مالیات اخذ می‌کنند و بدین ترتیب میلیاردها دلار به دست می‌آورند. گفتنی است دولت پاکستان کمیته‌هایی را برای تعیین مقررات حوزه ارزهای دیجیتال تشکیل داده اما دست یافتن به قوانین منسجم حدوداً ۱۸ ماه زمان می‌برد.

بوترین: انتقال اتریوم به سازوکار اثبات سهام احتمالاً در تابستان نهایی شود

ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم، مدعی شد انتقال این شبکه به سازوکار اثبات سهام احتمالاً در اوت امسال (تابستان ۱۴۰۱) به سرانجام برسد. البته وقوع هر گونه مشکل در این فرایند ممکن است انتقال به الگوریتم جدید را تا اکتبر (پاییز ۱۴۰۱) به تعویق بیاندازد. این تغییر وضعیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا مصرف انرژی شبکه اتریوم را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و فشارها بر توسعه‌دهندگان بیت کوین برای انتقال به سازوکار اثبات سهام را تشدید می‌کند؛ موضوعی که احتمال وقوع آن دور از انتظار است.

بیلی مارکوس: من هفت و نیم سال پیش دوج کوین را ترک کردم

بیلی مارکوس، یکی از بنیان‌گذاران دوج کوین، به دنبال‌کنندگان خود در توئیتر یادآوری کرده است که دیگر روی این ارز دیجیتال کار نمی‌کند. او گفته است که هفت و نیم سال پیش این ارز را ترک کرد و دیگر هرگز روی آن کار نمی‌کند. هدف اصلی او برای انجام این کار این بود که نشان دهد تمرکززدایی واقعی چیست. علاوه بر این، با اینکه قیمت دوج کوین نسبت به اوج آن ۸۰ درصد کاهش یافته و هولدرهای خود را ناامید کرده، مارکوس بارها به دنبال‌کنندگان خود گفته است که هیچ حسی در این باره ندارد.

یک نظرسنجی نشان می‌دهد که مردم دوست دارند در ازای ورزش‌کردن ارز دیجیتال پاداش بگیرند

بیش از ۸۰ درصد شرکت‌کنندگان نظرسنجی سایت ورزشی فیت‌ریتد (FitRated) اعلام کرده‌اند که اگر برای انجام ورزش با ارز دیجیتال پاداش بگیرند، انگیزه بیشتری برای انجام تمرینات خود خواهند داشت. گفتنی است که در این نظرسنجی ۱,۰۰۰۱ فرد آمریکایی شرکت کرده‌اند. ۴۰ درصد از این افراد حاضر بودند عضویت فعلی خود در باشگاه‌های بدن‌سازی را لغو کنند و به یک باشگاه در متاورس بپیوندند. این در حالی است که یکی از تحقیقات دفتر ملی تحقیقات اقتصادی آمریکا نشان می‌داد پول نمی‌تواند انگیزه کافی برای رفتن به باشگاه باشد.

استیبل کوین دای جایگاه پانزدهم بازار ارزهای دیجیتال را از شیبا اینو گرفت

استیبل کوین دای (DAI) از فروپاشی استیبل کوین رقیب خود یعنیUST، بیشترین بهره را برد و با رونق گرفتن پروژه‌اش حالا از شیبا اینو نیز در بازار سبقت گرفت. در حال حاضر استیبل کوین دای با ارزش بازاری ۶.۵۵۳ میلیارد دلاری در جایگاه پانزدهم برترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار قرار دارد و شیبا اینو با عملکرد ناامیدکننده خود در جریان سقوط اخیر بازار حالا با ارزش بازار ۶.۴۷۴ میلیارد دلاری در جایگاه شانزدهم قرار دارد.

گفتنی است که دو کوان، بنیان‌گذار ترا در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۰) در توییتی نوشت که دای، قدیمی‌ترین استیبل کوین غیرمتمرکز بازار به دست او از بین خواهد رفت؛ اما نیازی به گفتن نیست که با از بین‌رفتن پروژه ترا و استیبل کوین آن، استیبل کوین اکوسیستم میکر (Maker) با رونق و رشد در بازار مواجه شد.

اعضای جی ۷ خواهان تنظیم مقررات منسجم و جامع ارزهای دیجیتال هستند

در حالی که دنیای ارزهای دیجیتال هنوز مشغول ارزیابی خسارت وارده در سقوط بازار در هفته گذشته است، اعضای جی ۷ (G۷) از رگولاتورها می‌خواهند تا قبل از گردهمایی بعدی این گروه در ماه ژوئن درباره این دارایی‌ها دست به اقدام بزنند. خبرگزاری رویترز گزارش داده که پیش‌نویس نامه‌ای از سوی وزرای دارایی و بانک‌های مرکزی کشورها از هیئت ثبات مالی (FSB) مستقر در سوئیس خواسته شده است تا قبل از گردهمایی بعدی اعضای ۷ اقتصاد صنعتی پیشرفته بزرگ جهان در آلمان مسئله نظارت و تنظیم مقررات مسنجم و جامع را پیش ببرد. این نامه در پی سقوط اخیر در بازار ارزهای دیجیتال منتشر شده است.

مدیرعامل سلسیوس بازیگران بدخواه را مقصر مشکلات این شرکت می‌داند

اخیراً در بحبوحه کاهش قیمت ارزهای دیجیتال، برخی از هولدرهای سلسیوس که از توکن‌های خود به‌عنوان وثیقه وام استفاده می‌کردند، با مارجین کال مواجه شدند و آنهایی که نتوانستند به موقع وجوه اضافی را تأمین کنند، دارایی‌های وثیقه آنها منحل شد. حال تعدادی از کاربران سلسیوس به‌خاطر عملکرد ضعیف شرکت و مخصوصاً کاستی‌های توکن آن ابراز نگرانی کرده‌اند.

الکس ماشینسکی، مدیرعامل این شرکت بازیگران بدخواهی را که طبق گفته او به دنبال نابودی شرکت هستند، مقصر دانسته است. او گفته است که شخصاً میلیون‌ها دلار را طی بحث‌های شدید با کاربران از دست داده است. طبق گفته‌های ماشینسکی، سلسیوس تمام شکایات را بررسی خواهد کرد و اگر شرکت مقصر تشخیص داده شود، پول هولدرها را پس خواهد داد.

توکن PAXG با پشتوانه طلا یکی از سودآورترین ارزهای دیجیتال در جریان سقوط بازار بوده است

با افت شدید ارزهای دیجیتال و دارایی‌های سنتی، طلا به گزینه‌ای آیده‌آل برای جلوگیری از زیان‌های تورمی و کاهش قیمت‌ها تبدیل شده است. در بازار ارزهای دیجیتال نیز توکن پکسوس با پشتوانه طلا که با نماد PAXG امکان قرار گرفتن در معرض طلا را فراهم کرده است و هر توکن آن معادل داشتن یک شمش طلای یک اونسی است. این توکن در طول ریزش اخیر بازار، یکی از سودآورترین دارایی‌ها در بازار ارزهای دیجیتال بود. در حال حاضر توکن PAXG پنجمین دارایی سودآور در بین ۷۵ ارز دیجیتال برتر بازار است. گفتنی است که در جریان سقوط بازار ارزهای دیجیتال که تقریباً تمام دارایی‌های برتر را در مسیر نزولی قرار داد؛ توکن PAXG توانسته ۱.۵۵ درصد افزایش قیمت داشته که این رشد محدود به دلیل نوسانات اندک طلا در بازار است.

بانک استرالیایی طرح آزمایشی معامله ارزهای دیجیتال را کنار گذاشت

بانک کامن‌ولث (Commonwealth Bank) استرالیا اعلام کرد پروژه آزمایشی معامله ارزهای دیجیتال را به دلیل نوسان‌های اخیر بازار متوقف کرده است. به واسطه این پروژه، مشتریان بانک می‌توانستد ۱۰ ارز دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم لایت کوین را معامله کنند. کامن‌ولث هیچ تاریخی را برای از سرگیری این پروژه مشخص نکرده است. در همین حال، مدیر اجرایی بانک، اعلام کرد برای شروع مرحله بعدی این پروژه منتظر تعیین مقررات بیشتر در حوزه ارزهای دیجیتال می‌ماند.

تتر برای ساکت کردن منتقدان گزارش ذخایر تلفیقی خود را منتشر کرد

سقوط اکوسیستم ترا و استیبل کوین UST آنکه هفته پیش رخ داد، باعث وحشتی واقعی در بازار استیبل کوین‌ها شد و همزمان تردیدها نسبت به ذخایر تتر، باعث تحت‌فشار قرار گرفتن این استیبل کوین شد. در نهایت، امروز تتر برای ساکت کردن منتقدان گزارش ذخایر تلفیقی خود را منتشر کرد که نشان‌دهنده کاهش ۱۷ درصدی سهم اوراق تجاری در ذخایر تتر طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به فصل پیش از آن است. در فصل آخر ۲۰۲۱ سهم اوراق تجاری در ذخایر تتر ۲۴.۲ میلیارد دلار بود که این رقم در فصل نخست سال جاری به ۱۹.۹ میلیارد دلار کاهش یافته است.

شرکت حسابرسان مستقل ام‌اچ‌ای کایمن این گزارش را تهیه کرده و میزان کل دارایی‌های تلفیقی تتر را ۸۲.۴۲ میلیارد دلار اعلام کرده است. حسابرسان همچنین می‌گویند که ذخایر این گروه بیشتر از مقدار لازم برای باز خرید توکن‌های دیجیتال صادرشده توسط تتر است و دارایی‌های تلفیقی آن نیز از بدهی‌های تلفیقی بیشتر است.

سود ناخالص شرکت بلاک در ۳ ماهه نخست امسال به حدود ۱.۳ میلیارد دلار رسید

بلاک (Block)، شرکت طرفدار بیت کوین تحت مدیریت جک دورسی به‌رغم عملکرد نامطلوب بیت کوین در سال جاری میلادی به رشد خود ادامه می‌دهد. طبق اعلام سهامداران بلاک، سود ناخالص این شرکت در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد افزایش یافته است. این شرکت که به عنوان چتری برای اسکوئر، کش اپ و افترپی عمل می‌کند در سه ماهه نخست امسال ۱.۲۹ میلیارد دلار سود ناخالص به دست آورده است. با این حال، هزینه‌های عملیاتی این شرکت نیز با افزایشی ۷۰ درصدی نسبت به سال پیش، در ۳ ماه اول ۲۰۲۲ به ۱.۵۲ میلیارد دلار رسیده است.

این شرکت می‌گوید تصاحب افترپی که یک سرویس «حالا خرید کن و بعداً بپرداز» است، می‌تواند توضیح‌دهنده دلیل افزایش هزینه‌های عملیاتی شرکت باشد. در مجموع درآمد خالص بلاک از ژانویه تا مارس ۲۰۲۲ (از اواسط دی ۱۴۰۰ تا اواسط فروردین ۱۴۰۱) به ۳.۹ میلیارد دلار رسیده که نسبت به سال قبل ۲۲ درصد کاهش یافته است.

نقشه بازار

سبزپوشی بازار رمزارزها/ورود بیت کوین به کانال ۳۰ هزار دلار

کد خبر 576476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.