«کدومو» دستیار خانواده برای انتخاب محصول رسانه‌ای مناسب

معاون کودک و نوجوانان تبیان گفت: «کدومو» یکی از استارتاپ‌های مرکز نوآوری تبیان است که در آن محصولاتی در سبد مصرف خانواده انتخاب می‌شود که در جهت رشد کودک و نوجوان است.

حسین حق‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به سایت «کدومو» دستیار خانواده برای انتخاب محصول رسانه‌ای مناسب، اظهار کرد: «کدومو» یکی از استارتاپ‌های مرکز نوآوری تبیان است، رسالت تبیان دست‌یابی برای دستیار هوشمند برای زندگی خانواده‌ها است، مسائل خانواده امروز مسائل نوپدید بوده باید راهکارهای رفع آن هم نوین باشد.

وی ادامه داد: فضای مجازی از این منظر نه تنها تهدید، بلکه یک فرصت است که افراد می‌توانند با ابزارهای فضای مجازی راهکارهایی را برای زندگی خانواده‌ها ارائه دهند تا آنها زندگی آسان‌تری را داشته باشند.

معاون کودک و نوجوانان تبیان تصریح کرد: فلسفه «کدومو» بر این مبنا بوده است که با کمک خانواده‌ها و مشارکت والدین به این هدف برسد که خانواده کدوم را ببینند، کدوم را راضی کنند و کدوم را بخوانند؛ قطعاً در انتخاب و مصرف محصول رسانه‌های این استارتاپ محصولاتی در سبد مصرف خانواده انتخاب می‌شود که در جهت رشد کودک و نوجوان بوده و برای او سرگرم کننده و هیجان آور باشد.

وی با تاکید شاخص‌های ارائه محصولات رسانه‌ای، گفت: در گام اول بر اساس اصول سواد رسانه‌ای، جامعه شناختی، روان‌شناختی و علوم تربیتی هر محصول رسانه‌ای ارزیابی، تحلیل و رده‌بندی سنی است، اولین شاخص در نظر گرفتن رده بندی سنی کودک و نوجوان بوده که هر محصول متناسب با کدام سنین برای خانواده‌ها ارائه شود.

حق پناه خاطرنشان کرد: در گام دوم توصیه‌ها در مورد هر محصول برای والدین وجود دارد که قبل، هنگام و بعد از مصرف آن محصول چه فعالیتی انجام دهند، همچنین توصیه شده است برای مثال آخر هفته خانواده کدوم فیلم یا انیمیشن را ببینند، کدوم بازی را انجام دهند و کدوم کتاب‌ها را بخوانند و بر عکس در مورد کدوم محصولات رسانه‌ای نامناسب برای خانواه‌ها نیز توصیه‌هایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه تمام این موارد بر اساس اصول شاخص‌های تربیتی سنجیده، تحلیل شده و به خانواده ارائه می‌شود، اضافه کرد: گام اصلی مشارکت خانواده‌ها در این رده‌بندی سنی و ارزیابی است، خانواده‌ها که در منزل فیلم و انیمیشن می‌بینند و یا فرزند آنها بازی می‌کند با مشارکت در سایت «کدومو» نظر می‌دهند که هر خانواده‌ای وارد این سایت می‌شود علاوه بر نظر تخصصی سواد رسانه‌ای، نظر بقیه خانواده‌ها در مورد آن محصول می‌بینند که چه تعداد محصول متناسب بقیه خانواده‌ها می‌دانند و چه تعداد خانواده این فیلم را نامناسب بقیه خانواده‌ها دانسته‌اند.

معاون کودک و نوجوانان تبیان اظهار کرد: تمام این موارد مقدمه، بستر و زمینه است برای اینکه خانواده‌ها بتوانند به اساتید، مشاوران و کارشناسان سواد رسانه‌ای متصل شوند تا پاسخ بسیاری از پرسش‌های تربیتی فرزندان را در حوزه رسانه دریافت کنند.

وی در خصوص خدمات باشگاه خانواده «کدمو»، تصریح کرد: در این باشگاه خانواده‌های در قرارهای مادرانه، دوره‌های آموزشی و رویدادهای مختلف تفریحی، آموزشی و خانوادگی دور هم جمع می‌شوند تا در کنار اساتید، سرشناسان، ارزیابان و سر ارزیابان قرار گیرند و در این محیط شبکه‌سازی، هم افزایی و رشد برای خانواده‌ها اتفاق می‌افتد.

حق پناه خاطرنشان کرد: آدرس سایت «کدمو» KODOUMO.IR است که خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به آن اطلاعات بیش از ۱۶۰۰ محصول رسانه‌ای را دریافت کنند، خانواده می‌توانند در این سایت نظر دهند و با عضویت در باشگاه خانواده «کدمو» در رویدادها و دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

کد خبر 576462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.