از همراهی مردم با اصلاحات اقتصادی دولت قدردانی می‌کنم

رئیس‌جمهور با پاسداشت وحدت و انسجام موجود در آذربایجان غربی گفت: رمز توسعه یافتگی کشور و رفع مشکلات وحدت و انسجام ملی است و اختلاف همه فرصت‌ها را خواهد ربود. انسجام و وحدت زمینه بسیار خوبی برای پیشرفت و توسعه است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهور، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز _ جمعه سی‌ام اردیبهشت‌ماه_ در سفر به استان آذربایجان غربی با بیان اینکه این استان حقیقتاً در عرصه‌های مختلف خوش درخشیده است، اظهار کرد: آذربایجان غربی هم در حراست و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی و هم در دفاع جانانه از مرزهای کشور شهدای والایی تقدیم کرده که نام آنها همواره پرآوازه و بلند و زینت‌بخش کوی و برزن و شهر و دیار ما است.

وی افزود: مردم فهیم مهاباد و این منطقه امتحان و آزمون ویژه‌ای در مقابل گروه‌های ضدانقلاب، معاندین و بدخواهان مردم این خطه دادند و حقیقتاً با بصیرت ایستادگی و دشمنان را ناامید کردند. باید به مردم شهرستان مهاباد و استان آذربایجان غربی به خاطر این بصیرت، مقاومت و ایستادگی در مقابل معاندین و بدخواهان تبریک بگویم.

رئیس جمهور ادامه داد: به نسل جدید، به دختران و پسران عزیز این منطقه یادآوری می‌کنم که پدران و مادران شما حقیقتاً با بصیرت ایستادگی کردند. شهدای عزیزی که مردم این خطه تقدیم انقلاب اسلامی کردند، بهترین و بزرگترین گواه ایستادگی مردم این سرزمین است.

وی با ادای احترام به همه شهدای استان و نیز قدردانی از ایستادگی بسیجیان، نیروهای ارتش و سپاه و همه دلدادگان به انقلاب اسلامی و مرزبانان غیور کشور اظهار کرد: ما در دولت خودمان را خدمتگزار شما مردم عزیز می‌دانیم و به این خدمتگزاری افتخار می‌کنیم. دولت مردمی در آغاز کار تمرکز خود را بر مهار کرونا قرار داد که روزانه بیش از ۷۰۰ خانواده را در کشورمان داغدار می‌کرد و به لطف خدا امروز این آمار به کمتر از هفت نفر در روز رسیده است.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه صیانت از جان مردم همواره برای دولت مهم و محوری خواهد بود، تصریح کرد: صمیمانه از همه مردم برای همراهی با دولت در کنترل شیوع کرونا تشکر می‌کنم. اگر دولت اراده می‌کرد، اما کمک شما مردم نبود قطعاً توفیقی نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه اقتصادی هم باید از مشارکت، همت مردم، مساعدت تک تک مردم و خانواده‌های محترم ایرانی صمیمانه تشکر کنم چرا که اگر در اصلاحات اقتصادی که دولت آغاز کرده مشارکت و همکاری مردم نبود، دولت نمی‌توانست در جهت رفع مشکلات زیربنایی گام بردارد. همراهی مردم به دولت این امکان را می‌دهد که در جهت تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی حرکت کند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه آذربایجان غربی ظرفیت‌های بسیاری دارد که باید در جهت رفع بیکاری مورد بهره برداری قرار گیرد، گفت: مسئله بیکاری برای بنده خیلی رنج‌آور است و رفع بیکاری و ایجاد اشتغال جز برنامه‌های محوری دولت است.

وی رونق تولید را موضوعی محور در زمینه رفع مشکل اشتغال عنوان کرد و افزود: تولید علم‌پایه و فناوری پایه می‌تواند زمینه ایجاد اشتغال از جمله برای جوانان تحصیل کرده کشور باشد. همچنین بنده همواره به مسئولان استان‌های مختلف تاکید کرده‌ام بومی‌گزینی و استفاده از نیروهای کارآمد هر منطقه قطعاً در اولویت است.

آیت‌الله رئیسی موضوع مهم دیگر درباره استان آذربایجان غربی را موقعیت مرزی آن دانست و گفت: بازارچه‌های مرزی و از همه مهم‌تر مرز، نه تهدید بلکه یک فرصت است. تلاش خواهیم کرد زمینه تبادلات مرزی و فعال کردن بازارچه‌های مرزی را برای جوان‌های عزیزی که استعداد تجارت و داد و ستد دارند فراهم کنیم و این موضوع را امر بسیار صحیحی می‌دانیم و معتقدیم که باید دنبال شود.

وی تاکید کرد: یکی از کارهایی که مسئولان شهرستان و استان حتماً باید دنبال کنند فعال کردن بازارچه‌های مرزی استان به ویژه در شهرستان مهاباد است تا تجارت مرزی به صورت قانونمند انجام شود. همچنین به مسئولان استان تاکید کرده‌ام که در زمینه سامان دادن به راه‌های مواصلاتی استان و شهرستان مهاباد و نیز مرکز درمانی مجهز و با ظرفیت مناسب برای مهاباد، بر اساس اولویت‌های تعیین شده برای پروژه‌های نیمه تمام تسریع شود.

رئیسی با پاسداشت تلاش‌های انجام شده برای برقراری امنیت در استان آذربایجان غربی و نیز تجلیل از وحدت و انسجام موجود در این استان اظهار کرد: رمز توسعه یافتگی کشور و رفع مشکلات وحدت و انسجام ملی است. اختلاف همه فرصت‌ها را خواهد ربود. اعتقادات و باورهای عمیقی مردم ما را به هم پیوند داده و این انسجام و وحدت زمینه بسیار خوبی برای پیشرفت و توسعه است.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش مستمر دولت برای حل مشکلات اقتصادی کشور تصریح کرد: همه کارگزاران دولتی بدانند که امروز مردم از دولت انتظار به حقی دارند که مشکلات به ویژه بیکاری در زمان کوتاهی برطرف شود. دولت تمام تلاش خود را برای ایجاد اشتغال به کار گرفته و در همین هشت ماهه سپری شده حجم تجارت با همسایگان به شکل قابل توجهی افزایش یافته است و امیدواریم این اقدامات باعث آرامش و آسایش بیشتر مردم شود.

کد خبر 576420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.