هزینه‌های زیاد خانواده‌ها را از داشتن فرزند محروم می‌کند

امام‌جمعه چادگان با اشاره به مصوبه مجلس در حمایت از خانواده‌ها برای فرزندآوری، گفت: این مصوبه تسهیلات محور است، لذا باید مجلس قانون آسان‌تری در حمایت از خانواده‌ها تصویب کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام سید محمد بنی‌جمالی در خطبه‌های نماز جمعه شهر چادگان با اشاره به روز ملی جمعیت، اظهار کرد: کاهش جمعیت جوان کشور باعث تأسف است، زیرا با کاهش جمعیت جوان به سمت جوامع پیری می‌رویم.

وی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی است، گفت: کشوری می‌تواند در مقابل دنیا قد علم کند که جمعیت جوان داشته باشد، کاهش جمعیت جوان، مساوی با خطر جدی فرهنگی و امنیتی و اقتصادی است.

وی با اشاره به افزایش آمار سقط جنین و طلاق، افزود: به منظور کنترل آمار طلاق و سقط جنین، برای نخستین‌بار آموزش خانواده در شورای فرهنگ عمومی شهرستان تصویب شد.

امام‌جمعه چادگان افزود: به زودی با حضور استادان برتر کشور، آموزش خانواده‌ها با محوریت کاهش طلاق و سقط جنین برگزار می‌شود؛ خانواده‌ها از جلسات آموزشی استقبال کنند.

وی با اشاره به مصوبه مجلس در حمایت از خانواده‌ها برای فرزندآوری، گفت: این مصوبه تسهیلات محور است و برخی خانواده‌ها نمی‌توانند از تسهیلات استفاده کنند لذا مجلس باید قانون آسان‌تری در حمایت از خانواده‌ها تصویب کند.

بنی‌جمالی گفت: اکنون که ارز ترجیحی حذف شده است باید بخشی از آن به خانواده‌ها برای فرزندآوری پرداخت شود، هزینه‌های زیاد، خانواده‌ها را از داشتن فرزند محروم می‌کند.

کد خبر 576416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.