۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
آغاز سم‌پاشی بهاره درختان گلپایگان

شهردار گلپایگان گفت: عملیات سمپاشی بهاره ۵۰هزار اصله درخت و درخچه علیه انواع آفات در شهر گلپایگان انجام می‌شود.

«پیمان شکرزاده» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن اشاره به آغاز عملیات سم‌پاشی درختان شهر گلپایگان، اظهار کرد: تا پایان اردیبهشت‌ماه در دو نوبت سم‌پاشی حدود ۵۰ هزار اصله درخت و درختچه علیه انواع شته و شپشک‌ها، کنه‌ها و آفات دیگر مثل قارچ‌ها در نقاط شهر انجام می‌شود.

وی افزود: در این طرح در هر شبانه‌روز به‌طورمتوسط ۱۰ لیتر سم با صرف هزینه ۴۰ میلیون ریال استفاده می‌شود.

شهردار گلپایگان خاطرنشان کرد: سم‌پاشی درختان با سموم دفع آفات و علف‌کش‌ها، محلول‌های شوینده و کودهای تقویتی و عناصر مورد نیاز از جمله آمینواسیدها و میکرو و ماکرو المان‌ها و سایر ترکیبات مورد نیاز گیاهان، انجام می‌شود.

شکرزاده تصریح کرد: در طول سال عملیات سم‌پاشی در مساحتی بالغ بر ۱۸۰ هکتار فضای سبز و برای بیش از ۱۰۰ هزار درخت و درختچه در شهر گلپایگان انجام می‌شود، اما برای همه درختان از یک نوع سم یا ماده شوینده استفاده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: در تمام فصل سال سم‌پاشی و محلول‌پاشی درختان متناسب با نیاز و تشخیص کارشناسان و آزمایش‌های تخصصی گیاه‌پزشکی انجام می‌شود.

شهردار گلپایگان گفت: سم‌پاشی علیه آفت درختان و علف‌های هرز در شهر گلپایگان به‌طورمتوسط پنج دوره یک ماهه انجام می‌شود. هزینه سم استفاده شده و نیروی کار و سایر هزینه‌ها بالغ بر یک میلیارد تومان است.

کد خبر 576403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.