افزایش آمار ولادت در اصفهان

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان از ثبت ۵۶ هزار و ۳۹۴ مورد ولادت در سال ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۰ آمار ولادت به ۵۸ هزار و ۵۱۱ مورد رسید و در صورت اجرای دقیق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این افزایش می‌تواند ادامه‌دار و پایدار باشد.

حسین غفرانی کجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نام‌گذاری ۳۰ اردیبهشت به نام روز ملی جمعیت، اظهار کرد: در طول سه دهه گذشته معمولاً با کاهش موالید سالیانه روبه‌رو بودیم به ویژه از سال ۱۳۹۵ به بعد با شیب تندتر اما در سال ۱۴۰۰ نه تنها با کاهش مواجه نبوده‌ایم بلکه ۳/۷۵ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش داشته‌ایم.

وی از ثبت ۵۶ هزار و ۳۹۴ مورد ولادت در سال ۱۳۹۹ خبر داد و افزود: در سال ۱۴۰۰ آمار ولادت به ۵۸ هزار و ۵۱۱ مورد رسید و در صورت اجرای دقیق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این افزایش می‌تواند ادامه‌دار و پایدار باشد.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به تعریف ساز و کارهایی متناسب با ۲۱ مانع رشد جمعیت و فرزندآوری در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خاطرنشان کرد: این قانون با بیش از ۲۰ عنوان و بیش از ۴۰ دستگاه مخاطب با ترسیم دقیق حمایت‌های لازم از خانواده مادر و کودک و توجه ویژه به مشکلات زوج‌های نابارور که بیش از ۲۰ درصد زوج‌ها را در چند سیکل و با هزینه زیاد درگیر کرده است، می‌تواند زمینه‌ساز افزایش رشد جمعیت باشد.

کد خبر 576349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.