آبیاری ۶۵ درصد فضای سبز اصفهان مدیریت شده است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه حدود ۶۵ درصد از عرصه‌های فضای سبز شهر اصفهان تحت آبیاری مدیریت شده قرار دارد، گفت: در بعضی موارد با توجه به نیاز آبی درخت، آبیاری با روش غرق‌آبی انجام می‌شود.

مجید عرفان‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برخی از درختان چنار قدیمی که از سالیان گذشته در بعضی از خیابان‌های اصلی همچون عباس‌آباد، کمال اسماعیل و شهید مطهری، کاشته شده است، نیاز آبی بالایی دارند و ریشه گیاه به روش غرق‌آبی عادت کرده است، بنابراین ناچار هستیم که با این روش آبیاری درختان را ادامه دهیم.

وی افزود: بخش قابل توجهی از فضاهای سبز، با روش تحت فشار آبیاری می‌شود، اما آسیب‌پذیری و تخریب‌گرایی اجتماعی (وندالیسم) این روش از آبیاری بالا است، زیرا لوله‌هایی که استفاده می‌شود در بعضی مواقع حتی بعد از ترمیم هم به سرقت می‌رود و با بریده شدن یک قسمت از لوله، کل سیستم آبیاری مختل می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در مواردی فرسودگی شبکه توزیع آب یا سهل‌انگاری و غفلت نیروی انسانی و مشکلات عمرانی کنار جداول و رفیوژها موجب آب‌گرفتگی معابر می‌شود که اقدامات فنی و حقوقی لازم به‌طور مستمر برای کاهش یا رفع آن اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه تفاوت نیاز آبی گیاهان، عامل آبیاری دستی آنها است، گفت: در اکثر پارک‌ها به‌دلیل تنوع گونه‌های گیاهی، قسمت‌هایی غرق‌آبی و قسمت‌هایی به‌صورت تحت فشار آبیاری می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اضافه کرد: حدود ۶۵ درصد از عرصه‌های فضای سبز شهر اصفهان تحت آبیاری مدیریت شده قرار دارد، اما در بعضی موارد نیاز آبی درخت، روش غرق‌آبی را می‌طلبد.

کد خبر 576320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.