رمضانی: تمدید حضوری نمایشگاه بعید است

سخنگوی نمایشگاه کتاب گفت: تمدید حضوری نمایشگاه به دلیل دخیل بودن تعداد زیادی از دستگاه‌ها بسیار پیچیده و نیازمند هماهنگی دستگاه‌های مختلف است، به همین دلیل تمدید حضوری بعید است و اگر قرار بر تمدید باشد، بخش مجازی تمدید خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی رمضانی امروز _بیست‌ونهم اردیبهشت ۱۴۰۱_ در نشست خبری با حضور خبرنگاران اظهار کرد: به مردم توصیه می‌شود تا از فرصت باقیمانده نمایشگاه استفاده کنند، تمدید حضوری نمایشگاه به دلیل دخیل بودن تعداد زیادی از دستگاه‌ها بسیار پیچیده و نیازمند هماهنگی دستگاه‌های مختلف است، به همین دلیل تمدید حضوری بعید است و اگر قرار بر تمدید باشد، بخش مجازی تمدید خواهد شد، تمدید شدن بخش مجازی نیز به الگوی مراجعه به بخش مجازی در دو روز آینده بستگی دارد.

وی افزود: در اولین نمایشگاه مجازی، میانگین زمان فرآیند خرید ۲۴ دقیقه بود، در نمایشگاه بهمن ماه، با بهبود فرآیند خرید این عدد به ۱۴ دقیقه و ۳۰ ثانیه رسید، در نمایشگاه جاری مدت زمان این فرآیند به کمتر از ۱۲ دقیقه کاهش پیدا کرده است.

سخنگوی نمایشگاه کتاب گفت: مجموع فروش حضوری و مجازی تا شب گذشته ۱۱۵ میلیارد تومان بود که از این مقدار، ۵۴ میلیارد تومان در بخش مجازی و ۶۱ میلیارد تومان در بخش حضوری است.

رمضانی خاطرنشان کرد: روز گذشته جلسه سوم کمیته رسیدگی به تخلفات تشکیل و ۵۴ پرونده در جلسه بررسی شد، در این جلسه برای ۴۵ پرونده رأی صادر شد. این آرا شامل سه تا پنج ساعت بسته شدن غرفه، محرومیت از حمایت‌های یک سال آینده وزارت ارشاد و محرومیت از حضور در دوره بعد نمایشگاه از جمله این احکام و آرا بود.

وی افزود: مرکز پاسخگویی نمایشگاه تاکنون ۳۴ هزار تماس را پاسخ داده که از این تعداد، تقریباً ۲۷ هزار تماس ورودی و هفت هزار تماس خروجی است، افزایش تماس‌های خروجی به دلیل عدم ارسال بسته به دست خریداران است.

در این نشست، محمد اللهیاری، مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه کتاب اظهار کرد: تا زمانی که قوانین حضور در نمایشگاه، تعداد عناوین تولید شده است، نمی‌توان از حضور برخی ناشران در نمایشگاه جلوگیری کرد، به همین دلیل برخی ناشران از نظر تعداد عناوین شرایط حضور در نمایشگاه را داشتند اما تعدادی از این عناوین مشترک بودند. برای اینکه حضور ناشران در نمایشگاه کیفی‌تر باشد، خانه کتاب و معاونت فرهنگی شاخص‌های جدیدی تدوین کردند تا در دوره‌های بعدی محصولات ارائه شده کیفیت بیشتری داشته باشند.

وی در خصوص غرفه‌های خالی گفت: ناشران در موعد مقرر ثبت نام و وجه را واریز کردند اما هنگام تحویل غرفه حضور پیدا نکردند و غرفه‌های مذکور به ناشران لیست انتظار داده شد، ناشران کوچک ترجیح دادند تا در نمایشگاه مجازی شرکت کنند.

مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه کتاب گفت: کمیته ناشران داخلی علاوه بر جانمایی و حضور ناشران، وظایف نظارتی بر عهده دارد، مثلاً یک ناشر نباید محصولات ناشران دیگر را عرضه کند مگر آنکه نمایندگی آن ناشر را داشته باشد، سال نشر یکی دیگر از محدودیت‌ها و قوانین عرضه کتاب است.

اللهیاری تصریح کرد: در بخش کودک و نوجوان عرضه هر محصولی غیر از کتاب ممنوع است و در این خصوص با تمامی ناشران متخلف برخورد خواهد شد.

کد خبر 576316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.