جذب سرمایه‌گذار دغدغه شورای ششم

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اگر قرار است شیراز بهشت سرمایه‌گذاری شود که لایق این شعار نیز خواهد بود، همه باید دست به دست هم دهند تا چالش‌های جلوی پای سرمایه‌گذار حذف شود یا کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی طاهری امروز -بیست‌ونهم اردیبهشت‌ماه- در آئین گشایش اولین همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری، اظهار کرد: شیراز کم‌نظیر نیست بلکه بی‌نظیر است و قابلیت‌های موجود در شیراز با هیچ کجای جهان امکان برابری ندارد و به همین دلیل با صراحت اعلام می‌کنیم که ظرفیت‌های این کلان‌شهر بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: این کلانشهر فاصله بسیار زیادی تا تراز حقیقی دارد و برای رسیدن به جایگاه خود باید از مرزهای توسعه در زمان و منابع محدود و توقعات بالا عبور کند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه مهم‌ترین راهکار تحقق این مهم استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری است، گفت: برای اینکه این فعل و شعار بزرگ محقق شود، باید قدم‌هایی درست و منطقی برداشت تا این موضوع نه به عنوان یک شعار بلکه یک حقیقت به بار بنشیند.

وی افزود: اگر قرار است وارد چنین فضای بزرگی شویم، بهترین و ساده‌ترین راه، این است که قبل از هر اقدامی خود را در جایگاه سرمایه‌گذران قرار دهیم و از منظر آن‌ها به این مسئله نگاه شود که آیا همه عوامل برای تحقق شعار بهشت شدن سرمایه‌گذاری در شیراز فراهم است یا خیر؟ قطعاً برای اینکه این اتفاق رخ دهد باید ملزوماتی را فراهم کرد.

طاهری با اشاره اینکه تحلیل ریسک، مهم‌ترین عاملی است که سرمایه گذار را جذب می‌کند، گفت: البته در این موضوع نه با مفاهیم ریاضی که باید از نگاه راهبردی به خطرپذیری نگریسته شود، چرا که بسیاری از خطرپذیری‌ها تحت کنترل نیستند.

وی گفت: اگر قرار است شیراز بهشت سرمایه‌گذاری شود، باید دست به دست هم دهند تا چالش‌های پیش پای سرمایه‌گذار حذف شود یا کاهش یابد.

کد خبر 576300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.