۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
آغاز سم‌پاشی بهاره درختان در سنندج

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: با هدف حفظ درختان در مقابل آفات، عملیات سمپاشی بهاره هر ساله طی چند مرحله در سطح شهر انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «علی اصغری» از آغاز عملیات سمپاشی بهاره درختان سطح شهر با رعایت کامل اصول ایمنی و فنی خبر داد و اظهار کرد: عملیات سمپاشی بهاره در راستای جلوگیری از طغیان شته، حذف آلاینده‌ها، کنترل آفات گیاهی و سلامت درختان، بهبود شادابی و رشد درختان و محافظت از محیط‌زیست انجام می‌شود.

وی افزود: با هدف حفظ و نگه‌داری درختان در مقابل هرگونه آفات، عملیات سمپاشی بهاره هر ساله در چند مرحله در سطح شهر سنندج انجام می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج تاکید کرد: در سم‌پاشی درختان از سم حشره‌کش پالیزین که بر پایه ارگانیگ است و زیانی از لحاظ زیست‌محیطی ندارد، استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عملیات سمپاشی از ساعت ۲۴ شب الی شش صبح انجام می‌شود، اضافه کرد: از شهروندان درخواست داریم که هنگام سم‌پاشی درختان، از باز کردن پنجره‌های مشرف به معابر اصلی و پارک کردن خودرو در زیر درختان خودداری کنند.

اصغری با بیان اینکه روش‌های مختلفی برای کنترل حشرات وجود دارد، تصریح کرد: حفظ سلامت شهروندان و در عین حال کنترل آفت مورد نظر از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج است.

وی اظهار کرد: این سازمان هر ساله با استفاده از روش‌های کنترل مناسب و استفاده از سموم ایمن اقدام به مبارزه با این آفت می‌کند و در همین راستا یکی از سموم ایمن که به‌صورت فیزیکی و اختصاصی و با کمترین اثرات بر زیست بوم شهری و سلامت شهروندان جهت کنترل شته‌ها پیشنهاد و مورد استفاده قرار گرفته، سم صابونی «پالیزین» است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج تصریح کرد: سم مورد نظر، پایه گیاهی دارد و در سم‌پاشی بهاره علیه شته‌ها استفاده می‌شود و برای پاشیدن آن روی تاج درختان اقاقیا از سم‌پاش توربولاینر استفاده می‌شود که باعث کاهش چشم‌گیر مصرف سم می‌شود و سطح گسترده‌تری را نسبت به دیگر روش‌های سم‌پاشی دربرمی‌گیرد.

کد خبر 576251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.