کمبود منابع آب قابل دسترس؛ عامل محدودکننده گسترش فضای سبز

شهردار ملایر گفت: شرایط اقلیمی ایران سبب شده همواره کمبود منابع آب یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان کشور باشد؛ بنابراین اجرای روش‌های نوین آبیاری برای استفاده بهینه از منابع آبی در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «مجید فرجی» با بیان اینکه امروز دنیا به سمت استفاده از روش‌های نوین آبیاری پیش رفته است، اظهار کرد: شرایط اقلیمی ایران سبب شده همواره کمبود منابع آب یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان کشور باشد؛ بنابراین اجرای روش‌های نوین آبیاری برای استفاده بهینه از منابع آبی در دستور کار این شهرداری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در همین راستا برنامه‌های مدونی توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تهیه و تنظیم شده تا راهبردهای مدیریت فضای سبز شهری به گونه‌ای تغییر کند که سازگار با اهداف درازمدت مدیریت شهری در طراحی، ایجاد و نگهداشت فضای سبز باشد.

شهردار ملایر با بیان اینکه فضای سبز در تولید اکسیژن، کاهش گردوغبار هوا به خصوص در مناطق بادخیز، جلوگیری از فرسایش خاک و کاهش تبخیر از سطح خاک مؤثر است، ادامه داد: ایجاد فضاهای زیبا و دلنشین و فراهم آوردن آرامش روانی و روحی شهروندان از دیگر مزایای فضای سبز به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل محدودکننده گسترش فضای سبز، کمبود منابع آب قابل دسترس است، گفت: استفاده از سیستم‌های آبیاری تحت فشار در طراحی بوستان‌های تازه احداث شده و تغییر سیستم آبیاری سنتی به آبیاری نوین در بلوار آیت‌اله میرشاهولد به طول ۸۰۰ متر، بلوار آیت‌اله شهید بهشتی به طول دو کیلومتر، بلوار مبل و منبت شهید مطهری به طول سه کیلومتر، بلوار و میدان نبوت، بلوار جانبازان، میدان قائم و میدان شهید شاملو به طول یک کیلومتر و بلوار سیف‌الدوله به طول ۹۰۰ متر با هدف کاهش استفاده از ماشین‌آلات (آبیاری تانکری)، حفاظت از منابع آب‌های زیرزمینی و افزایش راندمان آبیاری انجام شده است.

فرجی با تاکید بر اینکه در استفاده از منابع آبی باید نگاه بلندمدت داشت، خاطرنشان کرد: کاهش عرصه‌های چمن‌کاری با تغییر الگوی کاشت، نظارت مداوم بر شبکه آبرسانی و رفع نواقص آن در کمترین زمان برای پیشگیری از هدررفت آب و کاشت گیاهان مقاوم به کم‌آبی، از جمله رویکردهای شهرداری ملایر در توسعه فضای سبز است و امیدواریم بتوانیم گام کوچکی در زمینه کاهش مصرف آب در فضای سبز شهری برداریم.

کد خبر 576246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.