وزش باد شدید همراه با غبار صبحگاهی در پایان هفته/بازگشت گردوخاک از شنبه

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از استقرار جو نسبتا پایدار روی استان در آخر هفته خبر داد و گفت: وزش باد شدید از روز شنبه باعث بازگشت گردوخاک به استان می‌شود.

«حجت‌الله علی‌عسگریان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً پایدار در روزهای آخر هفته روی استان است و در بیشتر مناطق استان، آسمان به شکل صاف تا کمی ابری و غبار صبحگاهی گاهی همراه با وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی از استقرار جوی نسبتاً ناپایدار از روز شنبه بر استان خبر داد و افزود: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و نفوذ گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا در بیشتر مناطق استان به ویژه نیمه‌شرقی انتظار می‌رود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده را بدون تغییرات قابل توجه دانست و گفت: دمای هوای اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌ها به ۳۳ درجه و در خنک‌ترین زمان به ۱۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خنک‌ترین نقطه استان را بویین‌و میاندشت با دمای چهار درجه سانتی‌گراد دانست و خاطرنشان کرد: گرم‌ترین شهرستان نیز مهاباد اردستان با دمای ۳۶ درجه است.

علی‌عسگریان وزش باد شدید در روز شنبه را دلیل اصلی گردوخاک بیان کرد و افزود: پس از کاهش شدت باد، شاهد پراکندگی غبار در آسمان خواهیم بود.

کد خبر 576214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.