سپاهان ۳- شهرخودرو صفر/ راحت و بی دردسر

تیم فوتبال سپاهان با پیروزی مقابل شهرخودرو موقتاً به رتبه دوم جدول صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر، امروز _بیست‌ونهم اردیبهشت‌ماه_ از ساعت ۲۰ تیم‌های سپاهان و شهرخودرو در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ۳ بر صفر سپاهان به پایان رسید.

هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و شهرخودرو

ورزشگاه: نقش جهان

تماشاگر: -

گل‌ها: دانیال اسماعیلی فر (دقیقه ۴۴)، میلاد جهانی (دقیقه ۵۶)، محمد کریمی (دقیقه ۵۹) برای سپاهان

اخطار: مسعود ریگی (دقیقه ۶۱) از سپاهان- علی طاهران (دقیقه ۵۸) از شهرخودرو

سپاهان: رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، امید نورافکن، دانیال اسماعیلی‌فر (۸۶- امیر سامان رنجبر)، فرشاد احمدزاده (۶۷- گئورگی گولسیانی)، مسعود ریگی، محمد کریمی، سروش رفیعی (۶۶- رضا میرزایی)، سجاد شهباززاده، محمدرضا حسینی (۳۲- میلاد جهانی) و شهریار مغانلو (۸۷- یاسین سلمانی)

سرمربی: محرم نویدکیا

شهرخودرو: میلاد فراهانی، محمد ابراهیم‌زاده (۸۱- عارف محمد علی پور)، محمدحسین حیدری، محمداحسان حسینی (۶۷- مسعود زائر)، مجتبی بیژن، علی طاهران، مهدی شریفی (۸۱- فردین رابط)، ابوالفضل عکاشه (۵۳- معراج پورتقی)، محسن ربیع‌خواه، امیرحسین نعمتی و محمدرضا فلاحیان (۵۳- امیرحسین جعفری)

سرمربی: داوود سیدعباسی

داور: رضا کرمانشاهی

شرح بازی:

سپاهان در شرایطی به مصاف شهرخودرو می‌رفت که برای رسیدن به رتبه دوم جدول نیاز به پیروزی در این دیدار برابر تیم قعرجدولی شهرخودرو داشت. مطابق انتظار بازی با برتری سپاهان آغاز شد اما بازی بسته و دفاعی شهرخودرو مانع ارائه یک بازی خوب از سوی سپاهان می‌شد. البته بی دقتی بازیکنان سپاهان روی موقعیت‌های خطرناک هم عاملی بود تا سپاهان نتواند موقعیت جدی روی دروازه حریف خلق کند. با این وجود اما فشار سپاهان تا آنجا ادامه داشت که بالاخره مدافعان شهرخودرو روی یک آفساید گیری اشتباه کردند تا اسماعیلی فر در یک موقعیت تک به تک دروازه مهمان را باز کند. این گل که در دقایق انتهایی نیمه نخست به ثمر رساند تا حدودی فشار را از دوش بازیکنان سپاهان برداشت و نیمه نخست با برتری زردپوشان به پایان رسید.

در نیمه دوم با پیش کشیدن شهرخودرو فضا برای مهاجمان سپاهان فراهم شد تا گل های بعدی را به ثمر برسانند. ابتدا این میلاد جهانی بود که روی موقعیتی که در سمت چپ محوطه جریمه نصیبش شده بود برای بار دوم دروازه شهرخودرو را باز کند و در ادامه استفاده مغانلو از آشفتگی خط دفاعی شهرخودرو، گل سوم را این بار توسط کریمی به ارمغان آورد. با این حال سپاهان موقعیت‌های فراوانی برای زدن گل‌های بعدی داشت اما استفاده نکرد تا همان ۳ گل، ۳ امتیاز را برای سپاهان به همراه داشته باشد.

سپاهان با این پیروزی ۵۵ امتیازی شد و با توجه به نیمه تمام ماندن دیدار تراکتور و پرسپولیس به رده دوم جدول صعود کرد. حال باید منتظر تصمیم کمیته انضباطی در مورد دیدار تراکتور و پرسپولیس ماند تا مشخص شود سپاهان در رده دوم خواهد ماند یا این پرسپولیس خواهد بود که با یک پیروزی انضباطی و بادآورده رتبه دومی خود را حفظ خواهد کرد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۴۴- سپاهان) - پاس چیپ زیبای کریمی پشت مدافعان شهرخودرو، موقعیت تک به تک را برای اسماعیلی فر رقم زد تا او با پشت سر گذاشتن دروازه بان، دروازه خالی را باز کند.

۰-۲ (دقیقه ۵۵- سپاهان) - روی یک موقعیت تک به تک که نصیب مغانلو شده بود در ابتدا فراهانی و مدافع شهرخودرو توپ را دور کردند اما توپی که در سمت چپ محوطه جریمه به میلاد جهانی رسیده بود با ضربه هوشمندانه او و از زاویه‌ای سخت تبدیل به گل شد.

۰-۳ (دقیقه ۵۹- سپاهان) - پاس در عمق و زیبای مغانلو از سمت راست موجب شد کریمی با دروازه بان شهرخودرو تک به تک شود تا با ضربه‌ای دقیق از بین پاهای او دروازه شهرخودرو برای بار سوم باز شود.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۳- شوت خطرناک دانیال اسماعیلی فر از پشت محوطه جریمه با برخورد به پای تیرک عمودی دروازه شهرخودرو به بیرون رفت.

دقیقه ۱۷- نفوذ اسماعیلی فر از پشت مدافعان شهرخودرو موقعیت خوبی برای سپاهان به همراه داشت اما مدافع راست سپاهان که در موقعیت خوبی قرار داشت با ارسالی بد موقعیت را خراب کرد.

دقیقه ۲۷- توپ ارسالی از سمت چپ در تیر دو با ضربه سر حسینی همراه شد اما توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۰- ضربه آزاد شهرخودرو به شکل ارسال توسط شریفی روی دروازه سپاهان فرستاده شد که ضربه سر مهاجم شهرخودرو موقعیت خوبی را برای این تیم رقم زد اما مظاهری با واکنشی خوب توپ را از روی خط دروازه راهی کرنر کرد.

دقیقه ۴۱- مغانلو با پشت سر گذاشتن مدافع مستقیم درون محوطه جریمه شهرخودرو شوت زمینی محکمی با پای چپ زد اما فراهانی با یک دست توپ را رد کرد.

دقیقه ۷۴- توپ در یک ضد حمله و در یک موقعیت خوب درون محوطه جریمه شهرخودرو به میرزایی رسید که ضربه خطرناک او را فراهانی راهی کرنر کرد.

اتفاق ویژه:

محمدرضا حسینی در اواسط نیمه اول با مصدومیت از ناحیه ساعد دست از زمین بازی خارج شد و مصدومیت او به حدی شدید بود که با آمبولانس مستقیماً او را به بیمارستان بردند.

بهترین بازیکن:

محمد کریمی با یک گل و یک پاس بهترین بازیکن این دیدار بود و در کنار او باید به بازی خوب شهریار مغانلو با تاثیرگذاری روی دو گل اشاره کرد.

کد خبر 576177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.