دولت می‌تواند بدون سقف، خودرو وارد کند

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در حال حاضر بحث در مورد واردات خودروهای خارجی با قیمت هفت تا ۲۰ هزار دلار است که هنوز نهایی نشده است.

به گزارش ایمنا، حجت‌السلام سیدجواد حسینی‌کیا با اشاره به آزادسازی واردات خودرو، گفت: اکنون هیچ قانونی مبنی بر ممنوعیت واردات خودرو وجود ندارد و محدودیت موجود ناشی از مصوبه سران قوا در سال ۱۳۹۷ نیز در پایان اردیبهشت به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه مجلس طی مصوبه‌ای مقرر کرده بود که دولت ۵۰ هزار دستگاه خودروی سواری وارد کند و از سوی دیگر دولت نیز مصوبه‌ای درباره واردات در هیئت وزیران داشته است، افزود: این موارد همگی در یک بسته تجمیع شده است و دولت در حال تدوین آئین‌نامه واردات خودرو است.

وی با بیان اینکه احتمالاً ظرف هفته آینده آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو برای اجرا ابلاغ شود، ادامه داد: در آئین‌نامه‌ای که تدوین شده سقفی برای واردات از سوی دولت تعیین نشده است و دولت می‌تواند به هر میزان که نیاز کشور باشد، خودرو وارد کند.

حسینی‌کیا، نماینده سنقر در مجلس درباره منابع ارزی واردات خودرو، اظهار کرد: دولت می‌تواند در ازای صادرات خودرو، قطعات خودرو، صنایع و خدمات فنی و ارزی که منشأ آن مشخص باشد و برای پولشویی نباشد اقدام به واردات خودرو کند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره قیمت خودروهای وارداتی، گفت: در حال حاضر بحث روی واردات خودروهای با قیمت هفت تا ۲۰ هزار دلار است که هنوز نهایی نشده است.

وی با بیان اینکه خدمات پس از فروش یکی از اولویت‌هایی است که باید در بحث واردات خودرو در نظر گرفته شود، اضافه کرد: البته این واردات نباید به‌گونه‌ای انجام شود که به منابع ارزی کشور نیز لطمه وارد کند.

حسینی‌کیا درباره عوارض گمرکی برای واردات خودرو، ادامه داد: در حال حاضر در آیین‌نامه‌ای که برای واردات خودرو وجود دارد حدود ۸۵ درصد عوارض در نظر گرفته شده است که در حال بررسی است که این تعرفه باقی بماند یا کاهش پیدا کند.

نماینده سنقر در مجلس درباره زمان وارد شدن خودروها به کشور پس از تدوین آیین‌نامه اجرایی، تصریح کرد: احتمالاً تا شهریورماه، با توجه به فرایندی که برای واردات باید طی شود خودروها وارد کشور شوند.

منبع: تسنیم

کد خبر 576170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.