لزوم توجه به احیای ورزش‌های بومی در بندرعباس

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: خواستار توجه ویژه به ورزش‌های بومی هستیم، چرا که یکی از وظیفه‌های اصلی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری توجه و احیای ورزش‌های بومی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسماعیل بواشه امروز _پنجشنبه، بیست‌ونهم اردیبهشت‌ماه_ در سی‌وهفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به عملکرد سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس، اظهار کرد: ۸۰ درصد گزارش ارائه شده این سازمان برنامه‌های روزمره است که به صورت هفتگی ماهانه و سالانه انجام می‌شود، آنچه عنوان شد وظیفه ذاتی سازمان فرهنگی شهرداری است و آن طور که باید اقدامات ویژه‌ای انجام نشده است.

وی اضافه کرد: انتظار اعضای شورای اسلامی شهر این بود که شاهد برنامه جدید، خلاقانه و برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت باشیم، همچنین باید هنگام ارائه گزارش شش ماهه بدانیم برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری چقدر بر سلامت شهروندان تأثیرگذار بوده و چند درصد از این برنامه‌ها در ارتقای فرهنگ بومی تأثیر گذاشته است.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه مدیران شهری خادم شهروندان هستند، تصریح کرد: وظیفه مدیریت شهری خدمتگزاری به شهروندان است و باید مشکلات را شناسایی و رفع کنیم. شورای اسلامی شهر گزارش‌های کامل‌تری از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارائه داده است و در برنامه‌های این سازمان اقدامات ویژه‌ای را ندیدیم.

وی ادامه داد: چندین دستگاه فرهنگی داریم، اما وظایف دستگاه‌های دیگر را انجام می‌دهیم، اولویت این است که برنامه‌ها بر اساس اساسنامه و مطابق با بودجه باشد تا خارج از بودجه شهرداری اقدامی انجام نشود، همچنین خواستار توجه ویژه به ورزش‌های بومی هستیم؛ چرا که یکی از وظیفه‌های اصلی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری توجه و احیای ورزش‌های بومی است.

بواشه اضافه کرد: هدف و محور اصلی برنامه‌ها محلات است؛ حدود ۷۰ محله داریم که باید برای ورزش آن برنامه‌ریزی داشته باشیم. جایگاه ورزش محلات در فضای مجازی خالی است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد باید در مدیریت روابط عمومی شهرداری تجدید نظر شود، زیرا این مدیریت از وظیفه اصلی خارج شده و خروجی و عملکرد مدیریت شهری برای شهروندان مهم است.

کد خبر 576167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.