در حادثه گروگان‌گیری ایلام چه گذشت؟+جزئیات

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: شمار فوتی‌های حادثه تیراندازی ایلام با خودکشی ضارب به پنج نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «محمد مرادی» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در آخرین اطلاعات ارائه شده از حادثه گروگان‌گیری، اظهار کرد: روز چهارشنبه یکی از کارکنان اداره اموال و املاک بنیاد مستضعفان ایلام با یک قبضه کلاشینکف و دو عدد نارنجک وارد اداره شده و به دنبال درگیری با مدیر و کارکنان مجموعه بوده است.

وی افزود: فرد مذکور کارکنان را در یک اتاق به گروگان می‌گیرد و اقدام به تیراندازی کرده و نارنجک را هم منفجر می‌کند.

مرادی گفت: این حادثه هفت مجروح و سه فوتی داشت که با خودکشی قاتل به چهار نفر رسید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با فوت یکی دیگر از افراد در بیمارستان، شمار فوتی‌های این حادثه به ۵ نفر رسید و افراد مجروح نیز شش نفر هستند.

آنچه در حادثه گروگانگیری مرگبار ایلام گذشت

در این حادثه خون‌بار، گروگان‌گیر با شلیک گلوله و پرتاب نارنجک به سمت کارکنان اداره کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان موجب کشته شدن سه تن از همکاران خود شد و با خودکشی به این تراژدی دردناک پایان داد و رویدادی جانگداز و بی‌سابقه با چهار کشته و شش زخمی را در تاریخ حوادث استان ایلام و کشور ثبت کرد.

از همان لحظات اولیه حادثه گروگان‌گیری، نیروی انتظامی در محل حادثه حضور یافت و با توجه اینکه اتفاق در یکی از مناطق پرتردد نزدیک به هسته مرکزی شهر ایلام روی داده بود، اقدام به اعلام منع عبور و مرور مردم و عدم اجازه خروج ساکنان منطقه از منازل کرد تا با ضمن ایجاد امنیت برای شهروندان، بتواند مدیریت و اشراف بیشتری بر حادثه داشته باشد.

پایان گروگان‌گیری در ایلام

سردار «دلاور القاصی مهر» فرمانده انتظامی استان ایلام از پایان گروگان‌گیری امروز در ایلام خبر داد و اظهار کرد: تعداد کشته‌شدگان قطعی این حادثه چهار نفر است، فرد گروگان‌گیر پس از کشتن سه نفر، به زندگی خود پایان داد.

وی افزود: حوالی ساعت ۱۰ صبح امروز در سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان ایلام شخصی اقدام به گروگان‌گیری کرد که گفته می‌شود این شخص از نیروهای سابق این مجموعه بوده که اخراج شده است. پس از اعلام وقوع حادثه بلافاصله نیروهای امنیتی و نوپو (یگان ویژه) در محل حاضر شدند، حاضران از شنیده شدن صدای تیراندازی در این منطقه که در مرکز شهر ایلام واقع شده خبر دادند.

گروگان‌گیر با کشتن ۳ نفر خودش نیز دست به خودکشی زد

آرامش به محل حادثه گروگان‌گیری در خیابان پاسداران شهر ایلام بازگشت و امنیت منطقه با حضور نیروهای پلیس برقرار است.

هم اکنون شرایط در این منطقه عادی است و محدودیت تردد به محل حادثه که توسط پلیس راهور اعمال شده بود پایان یافته و تردد خودروها جریان دارد.
زخمی‌ها از طریق آمبولانس فوریت‌های پزشکی به مراکز درمانی اعزام شدند که گفته می‌شود تعدادی از آن‌ها به اتاق عمل اعزام شده‌اند.

بنا بر اعلام پلیس، در حادثه گروگان‌گیری در این استان، گروگان‌گیر سه نفر را کشت و خودش نیز دست به خودکشی زد.

سه گروگان آزاد شدند

سردار دلاور القاصی مهر، فرمانده انتظامی ایلام روز گذشته در تشریح واقعه گروگان‌گیری در شهر ایلام، اظهار کرد: ساعت ۹:۲۵ دقیقه صبح امروز طی تماس تلفنی یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر ورود شخصی مسلح به سازمان اموال تملیکی ایلام یگان‌های ویژه به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور در محل مشخص شد فرد مسلح از کارکنان این سازمان بوده و به دلیل اختلاف شخصی با مدیران این مجموعه اقدام به تیراندازی به سوی تعدادی از کارمندان می‌کند.

فرمانده انتظامی ایلام ادامه داد: پس از حضور تیم‌های تخصصی و رهایی گروگان در محل، گروگان‌گیر عرصه را بر خود تنگ دید و اقدام به خودکشی کرد.

سردار القاصی مهر تاکید کرد: در این واقعه سه نفر توسط فرد گروگان‌گیر کشته و هفت نفر زخمی شدند و مصدومان بلافاصله به مراکز درمانی برای مداوا اعزام شدند.

فرمانده انتظامی ایلام گفت: سه نفر از افرادی که توسط گروگان‌گیر در اتاقی حبس شده بودند نیز سالم توسط تیم رهایی آزاد شدند.

کارمند گروگان‌گیر اخراج نشده بود

«محمد پیرعلی» رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان روز چهارشنبه درباره دلیل گروگانگیری و اقدام به خودکشی یکی از کارمندان بنیاد مستضعفان در استان ایلام، گفت: بر خلاف گمانه‌زنی‌های برخی رسانه‌ها، این فرد از کار اخراج نشده بود؛ بلکه مشغول به کار بوده و حتی حقوق اردیبهشت ماه را هم دریافت کرده است.

وی ادامه داد: این فرد کارمند نگهبانی اداره اموال و املاک در ایلام بوده که امروز با اقدام به گروگان‌گیری همکاران خود به دلایل شخصی، نهایتاً خودکشی کرده است.

هدف گروگان‌گیر توسط پلیس در دست بررسی است

«محمدسبحان حسنی» معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام، اظهار کرد: ساعت ۹:۴۵ دقیقه صبح امروز حادثه ناگواری در بنیاد مستضعفان ایلام رخ داد که نتیجه آن چهار کشته و شش مصدوم بود.

وی افزود: فرد ضارب که یکی از کارکنان این سازمان بوده به دلیل اختلاف با این مجموعه با داشتن سلاح و نارنجک وارد این اداره شده و اقدام به تیراندازی کرده است.

حسنی ادامه داد: بر اثر این حادثه سه نفر از کارکنان این مجموعه کشته و خود ضارب نیز پس از کشتن افراد دست به خودکشی زد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام افزود: لازم به ذکر است عوامل انتظامی و امدادی بلافاصله به محل اعزام شدند و مصدومان حادثه که ۶ نفر بودند به مراکز درمانی اعزام شدند.

به گزارش ایمنا، علت اصلی هدف ضارب گروگان‌گیر توسط پلیس در دست بررسی است و مصدومان حادثه نیز در مراکز درمانی استان تحت مداوای تکمیلی قرار دارند. «حسن بهرام‌نیا» استاندار ایلام نیز با حضور در بیمارستان با مصدومان این حادثه در دیدار کرد و از نزدیک پیگیر وضعیت درمان آن‌ها شد.

کد خبر 576164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.