توضیحات سازمان محیط‌زیست درباره تلف‌شدن ۲توله یوزپلنگ ایرانی+جزئیات

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع‌زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اشتباهات رخ داده در فرایند نگه‌داری و جابه‌جایی توله یوزها، اظهار کرد: در کل خطاهایی وجود داشته است و ما می‌پذیریم که باید آن‌ها را اصلاح کنیم تا با استفاده از ظرفیت‌های بعدی، این اشتباهات را جبران کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «حسن اکبری» در گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به اشتباهات صورت گرفته در فرایند نگه‌داری و جابه‌جایی توله‌یوزها، اظهار کرد: بخشی از این فرایند با خطای ما همراه بود و آن را می‌پذیریم؛ ما در این پروسه تجربه نداشتیم و دام‌پزشکان نیز مرتکب خطاهایی شدند.

وی افزود: ما «چیتا کیپر» یا نگه‌دارنده تخصصی یوز نداشتیم؛ چراکه پیش‌بینی نمی‌شد نیازمند عمل سزارین باشیم. این خطاها را می‌پذیریم.

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع‌زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: انتقادات مطرح شده درباره دور بودن مرکز نگه‌داری یوزها درست است. مکان‌یابی مرکز تکثیر یوز در اسارت از ابتدا اشتباه بود و قرارگیری این مرکز در زیستگاه طبیعی یوز سبب شد تا کار حفاظت نیز برای همکاران ما سخت شود.

توله یوز

وی درباره فرایند انتقال یوزها به تهران، اظهار کرد: انتقال توله‌ها بعد از تولد به تهران کار فنی و تخصصی دام‌پزشکی است.

اکبری افزود: هنوز دوستداران محیط‌زیست و دام‌پزشکان زیادی وجود دارند که معتقدند انتقال آن‌ها به تهران اشتباه بوده چرا که پایتخت آلوده است و در آن ویروس دیستمپر و سگ و گربه زیادی وجود دارد.

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع‌زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: در کل خطاهایی وجود داشته است و ما می‌پذیریم که باید آن‌ها را اصلاح کنیم تا با استفاده از ظرفیت‌های بعدی، این اشتباهات را جبران کنیم.

به گزارش ایمنا، نخستین توله یوز «ایران» در چهاردهم اردیبهشت‌ماه پس از سه روز به دنیا آمدن تلف شد و سازمان محیط‌زیست اعلام کرده بود که این توله از زمان تولد ضعیف بود و در چهار روز افزایش وزنی نداشت و بعد از کالبدشکافی، علت تلف شدن، ناهنجاری مادرزادی ریه سمت چپ و چسبندگی ریه تعیین شد.
پس از توله یوز اول دومین توله هم روز گذشته تلف شد، یوزپلنگ آسیایی ایران، یازدهم اردیبهشت‌ماه در مرکز تکثیر یوز آسیایی سه توله به دنیا آورده بود که اکنون یک توله از آنها باقی مانده است.

کد خبر 576160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.