تلاش متا برای حذف محتوای خشونت‌آمیز در فیسبوک

شرکت متا در گزارش اخیر خود اعلام کرد که تقریبا دو برابر گذشته، محتوای خشونت‌آمیز در فیسبوک حذف کرده است.

به گزارش ایمنا، جدیدترین گزارش‌ها حاکی از این است که شرکت «متا» میزان محتوای خشونت‌آمیز را که از فیسبوک حذف می‌کند، تقریباً دو برابر کرده است.

در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ این شرکت ۲۱.۷ میلیون محتوا را به دلیل نقض قوانین خود درمورد خشونت و تحریک به خشونت حذف کرد که نسبت به ۱۲.۴ میلیون محتوای حذف شده سه ماهه قبل، افزایش قابل توجهی داشته است.

حذف این نوع پست‌ها در اینستاگرام نیز اندکی افزایش یافته است. این شرکت ۲.۷ میلیون پست را به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین خود در مورد خشونت حذف کرده که این رقم در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱ حدود ۲.۶ میلیون پست بود.

شرکت متا، معیارهای جدیدی را به عنوان بخشی از گزارش سه ماهه خود به اشتراک گذاشت. در این گزارش، متا افزایش حذف محتواها را به «گسترش فناوری شناسایی فعال» خود نسبت داده است. به گفته این شرکت، بیش از ۹۸ درصد از پست‌ها، قبل از گزارش کاربران حذف شده است.

متا همچنین آمارهای به روز شده‌ای را درباره محتواهایی که به اشتباه حذف می‌کند به اشتراک گذاشته است. برای محتوای خشونت‌آمیز، این شرکت اعلام کرد که در نهایت ۷۵۶ هزار پست فیسبوک را که پس از حذف اولیه، درخواست تجدیدنظر داشتند، بازیابی کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر 576146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.