‌ایستگاه آتش‌نشانی کلویر احداث می‌شود

شهردار بندرانزلی از احداث ساختمان جدید ایستگاه آتش‌نشانی در منطقه «کلویر» خبر داد.

«مهدی خلیلی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در ایستگاه آتش‌نشانی «کلویر» بندرانزلی، ۱۶ نیروی آتش‌نشان با دو خودروی اطفای حریق مستقر هستند و در دو شیفت کاری به شهروندان این منطقه خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: ساختمان قدیمی ایستگاه آتش‌نشانی منطقه کلویر به لحاظ امکانات بسیار ضعیف و فاقد گرمخانه، برای خشک کردن لباس و تجهیزات آتش‌نشانان در زمان بازگشت از مأموریت است و در مقابل سوله‌ای واقع شده که قرار است در آن مکان، سالن آمفی‌تئاتر احداث شود.

شهردار بندرانزلی خاطرنشان کرد: به منظور افزایش رفاه و بالا بردن روحیه نیروهای آتش‌نشانی و زیباسازی و آزادسازی فضای محل احداث سالن آمفی‌تئاتر، ساختمان قدیمی ایستگاه آتش‌نشانی کلویر تخریب و ساختمان جدید با امکانات مناسب احداث می‌شود.

خلیلی تصریح کرد: روز گذشته پیمانکار احداث ساختمان ایستگاه آتش‌نشانی کلویر از طریق برگزاری آگهی مناقصه مشخص شد؛ اما با توجه به اینکه رقم پیشنهادی پیمانکار کمی بیش از هزینه پیش‌بینی شده شهرداری بود، این طرح برای بررسی به کمیته فنی ارجاع داده شد و تا کمتر از یک ماه آینده، احداث پروژه با اعتباری حدود ۳۶ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: فضای انجام تمرین‌های ورزشی آتش‌نشانان کلویر مناسب نبود؛ درحال‌حاضر فضایی بهتر و موقتی ایجاد شده است، اما در شأن آن‌ها نیست.

شهردار بندرانزلی تاکید کرد: رفاه آتش‌نشان بندرانزلی برای مدیریت شهری از اهمیت ویژه برخوردار است؛ بنابراین ایجاد فضای ورزشی با امکانات مناسب در ایستگاه آتش‌نشانی کلویر در دستور کار شهرداری قرار دارد.

به گزارش ایمنا، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرانزلی با ۶۵ نیروی انسانی، ۱۱ خودروی سنگین اطفای حریق و یک دستگاه خودروی پیشروی امداد و نجات جاده‌ای، در چهار ایستگاه فعالیت می‌کند.

بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 576139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.