تراکتور_پرسپولیس/ساغلام علیه نایب‌قهرمانی سرخ‌ها!

پرسپولیس و تراکتور عصر امروز (پنجشنبه) به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس از ساعت ۱۹ امروز پنجشنبه _بیست‌ونهم اردیبهشت‌ماه_ در تبریز میهمان تراکتور خواهد بود.

این مسابقه اگرچه از نظر جدول، چندان برای دو تیم حائز اهیمت نیست، اما تاریخچه تقابل‌های این دو تیم تهرانی و تبریزی، نوید مسابقه‌ای جذاب را می‌دهد. شاگردان «گل‌محمدی» که رسماً هفته گذشته کورس قهرمانی را به آبی‌های پایتخت واگذار کردند، امیدوارند با امتیازسوزی، نایب‌قهرمانی را به سپاهان پیش‌کش نکنند. آن سوی میدان شاگردان «ساغلام» خیالشان از بقا در لیگ راحت شده و از طرف دیگر، شانس چندانی برای بهبود جایگاه سیزدهمی خود در جدول ندارند.

پایان سال‌های استثنایی سرخ‌ها

سرخ‌پوشان پایتخت که به امید ششمین قهرمانی متوالی پا به لیگ بیست‌ویکم گذاشته بودند، در فاصله سه هفته مانده به پایان لیگ با ۹ امتیاز فاصله جام را از دست دادند تا رکورد بی‌نظیر سال‌های اخیرشان روی عدد پنج متوقف شود. توقف برابر ذوب‌آهن و شکست مقابل سپاهان، نقش مهمی در این فاصله داشت و ضعف فنی پرسپولیسی‌ها را در این فصل بیش‌ازپیش بروز داد.

پرسپولیس دیگر مانند سال‌های قبل دفاع مستحکمی ندارد و مهاجمانش در استفاده از تک‌موقعیت‌ها، بی‌دقت هستند. به نظر می‌رسد تیم‌های زیادی در لیگ دست یحیی و شاگردان را خوانده باشند و مدت‌هاست پرسپولیس به اصطلاح به بن بست تاکتیکی خورده است.

آن‌ها فعلاً با ۵۴ امتیاز در جدول دوم هستند اما نایب‌قهرمانی‌شان قطعی نیست. شاگردان «نویدکیا» که باید در اصفهان از شهر خودرو میزبانی کنند، با دو امتیاز فاصله در تعقیب نفس به نفس پرسپولیس قرار دارند. کوچک‌ترین لغزش از سوی سرخ‌ها می‌تواند آن‌ها را حتی از جایگاه دومی محروم کند.

زخم‌های رو به بهبود تراکتور

تی‌تی‌های تبریزی در شرایطی باید با پرسپولیس مصاف کنند که فصل کابوس‌وارشان تقریباً به پایان رسیده است. سیزدهمی جایگاهی ناآشنا برای تراکتور است که به نظر باید آن را برای تبریزی‌ها قطعی دانست. ساغلام در هفته‌هایی که هدایت تراکتور را در اختیار گرفته، قطعاً قادر به معجزه نبوده اما نسبتاً روند رو به رشدی برای این تیم رقم زده است.

تراکتوری‌ها از چهار مسابقه اخیر یک در میان، برد و مساوی به دست آورده‌اند و هرگز مغلوب رقبا نشده‌اند. نکته قابل توجه این‌جاست که شاگردان ساغلام، دو دیدار اخیر خانگی خود مقابل مس رفسنجان و هوادار را شکست داده‌اند و رقیب سرسختی در تبریز به نظر می‌رسند. باید دید آیا آن‌ها موفق خواهند شد یک هفته تلخ دیگر برای یحیی و شاگردان رقم بزنند یا خیر؟

کد خبر 576135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.