اسماعیلی: از تمامی امکانات برای گسترش نهضت کتابخوانی استفاده می کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزار نشدن نمایشگاه کتاب در سال‌های شیوع کرونا در کشور گفت: تلاش کردیم این موضوع به افت شاخص‌های کتابخوانی منجر نشود و البته روز گذشته نیز که به دلیل آلودگی هوا نمایشگاه تعطیل شد فعالیت در فضای مجازی ادامه داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد مهدی اسماعیلی ضمن بازدید از سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران گسترش نهضت کتابخوانی را یکی از اولویت‌های وزارتخانه دانست و گفت: برای تحقق این مهم برنامه ریزی می‌کنیم تا با استفاده از امکانات موجود هر سال نمایشگاه کتاب به صورت حضوری و مجازی برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه در مدت یک سالی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارم اقداماتی در حوزه مجازی انجام شده است، تصریح کرد: در بهمن ماه سال گذشته از طریق سامانه طراحی شده یک میلیون و ۳۵۰ هزار کتاب به ارزش بیش از ۹۰ میلیارد تومان به فروش رفت که کتاب‌های خریداری شده با پست به روستاها و شهرهای کوچک ارسال شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزار نشدن نمایشگاه کتاب در سال‌های شیوع کرونا در کشور افزود: تلاش کردیم این موضوع به افت شاخص‌های کتابخوانی منجر نشود و البته روز گذشته نیز که به دلیل آلودگی هوا نمایشگاه تعطیل شد فعالیت در فضای مجازی ادامه داشت.

وی از حضور نمایندگانی از ۳۲ کشور در نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت: در این نمایشگاه به صورت ویژه میزبان کشور قطر هستیم و غرفه ویژه ای در نمایشگاه به عنوان مهمان ویژه به این کشور اختصاص داده شده است و هم اکنون وزیر فرهنگ کشور قطر نیز در تهران حضور دارد و دیداری با ایشان خواهیم داشت.

اسماعیلی با بیان اینکه وقتی دولت کار خود را شروع کرد روزانه بیش از ۷۰۰ نفر از هموطنان را از دست می‌دادیم و تعداد بستری‌ها زیاد و میزان واکسیناسیون پنج میلیون نفر بود، اظهار کرد: اکنون میزان واکسیناسیون بیش از ۱۵۰ میلیون نفر رسیده و شمار فوتی‌ها به چهار نفر کاهش یافته است که این اتفاق مهم را مرهون روحیه جهادی که در دولت وجود دارد، هستیم که در این راستا دولت، دستگاه‌ها و نهادها بسیج شدند البته مردم نیز به خوبی همراهی کرده اند.

وی با بیان اینکه در کمتر از هشت ماه توانستیم به رغم وجود سویه خطرناک و جدید کرونا، با اتکا به خدای بزرگ و همراهی و اعتماد مردم این مسأله را پشت سر بگذاریم، گفت: اراده دولت و اعتماد مردم و اتکا به خداوند رمز موفقیت ما در این مسأله است.

کد خبر 576054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.