توافق‌نامه همکاری میان مناطق نفت‌خیز جنوب و نفت و گاز اروندان

شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و نفت و گاز اروندان موافقتنامه همکاری ۲ ساله در بخش‌های فنی، عملیاتی و تخصصی امضا کردند.

به گزارش ایمنا، عبداله عذاری در آئین امضای توافق نامه میان نفت و گاز اروندان و شرکت ملی مناطق نفت خیز، از گسترش همکاری‌های فیمابین این شرکت و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب خبر داد و اظهار کرد: همه در تلاش هستیم که قدم‌های بزرگی را برای توسعه کشور برداریم و این موضوع تنها با اتحاد شرکت‌های بزرگ مجموعه صنعت نفت ممکن خواهد شد.

وی افزود: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بزرگترین شرکت نفتی ایران و یکی از شرکت‌های بزرگ دنیا است که بحث نیروی انسانی در این شرکت در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان ادامه داد: شرکت نفت و گاز اروندان قصد دارد همکاری‌های گسترده‌ای را با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به انجام برساند که به اقدامات توسعه‌ای قابل توجهی خواهد انجامید.

پرهیز از نگاه جزیره‌ای، ضامن توسعه صنعت نفت است

علیرضا دانشی در این مراسم ضمن تاکید بر لزوم خروج از نگاه جزیره‌ای در توسعه صنعت نفت، تصریح کرد: امروز شاهد یک اتفاق خوب میان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت نفت و گاز اروندان بودیم، پیش‌تر تلاش زیادی در جهت جزیره‌ای عمل کردن تمام نهادها و مؤلفه‌های صنعت نفت شکل گرفته بود، اما ارتباطات و تعاملات فعلی شرکت‌های تابعه نفت گام بلندی در راستای تحقق اهداف تعریف شده در این صنعت است.

وی افزود: در یک تعاملات کاملاً صحیح و کارشناسی و در راستای ارتباط بین دو مجموعه اقدامات مؤثری در ابعاد مختلف انجام شده است و در این راستا مفتخریم که امروز در دومین روز نمایشگاه به یک موافقت فی‌مابین در این رابطه دست یافته‌ایم.

مدیرعامل شرکت مناطق نفت خیز جنوب ضمن اظهار امیدواری برای تلاش و همکاری دو شرکت، توسعه مخازن مشترک شتاب بیشتری بیابد. خاطرنشان کرد: شرکت نفت و گاز اروندان از مجموعه‌های ارزشمند صنعت نفت کشور است و میادین مشترکی دارد که در توسعه مخازن مشترک مورد توجه است.

تعمیرات تجهیزات صنعتی و ماشین آلات فرایندی، خدمات فنی سرچاهی و درون چاهی، خدمات حفاری و بهره‌جویی از دکل‌های تعمیراتی، خدمات آزمایشگاهی، مطالعات زمین شناسی و مخزنی، خدمات بازرسی فنی و حفاظت از خوردگی فلزات، مطالعات مهندسی و طراحی تأسیسات، خدمات آموزشی و خدمات مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات و همکاری‌های تحقیقاتی، خدمات رفاهی، فرهنگی و پشتیبانی از اهم موضوع‌های این موافقت نامه به شمار می‌آیند.

همچنین دو شرکت به توافق رسیدند که مبلغ خدمات انجام شده بر اساس نرخ‌های مصوب هیأت مدیره دو شرکت محاسبه و توسط دریافت کننده خدمات پرداخت شود.

به گزارش ایمنا، این موافقت نامه همکاری در دومین روز از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی امضا شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران

کد خبر 576044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.