لزوم همراهی دستگاه‌های استان برای آزادسازی رینگ چهارم

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: آزاد سازی و تملک از مهمترین بخش‌های پروژه‌های رینگ چهارم حفاظتی محسوب می‌شود که لازمه تحقق آن همراهی و همکاری دستگاه‌های مختلف شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا،، ایرج مظفر امروز _، چهارشنبه بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه بررسی پروژه‌های شاخص عمرانی شهرداری اصفهان که در شهرداری منطقه ۱۳ برگزار شد، اظهار کرد: امروز پیرو جلسات بررسی پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهرداری که هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود، آزادسازی رینگ چهارم حفاظتی مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی پروژه‌های فاز ۶۰۰ تا ۲۵۰۰ متر رینگ چهارم حفاظتی هنوز آغاز نشده و در دست آزادسازی است که باید تمهیداتی برای تأمین منابع اندیشه شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: عملیات اجرایی فاز ۲۵۰۰ متر تا ۴۰۰۰ متر رینگ چهارم حفاظتی نیز در دستور کار است و تاکنون ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، البته هنوز ۳۰ درصد از آزادسازی این فاز باقی مانده است، اما شهرداری منطقه ۱۵ تلاش می‌کند تا آزادسازی این محور را تکمیل کند تا عملیات اجرایی آن سریع‌تر انجام شود.

وی ادامه داد: از کیلومتر صفر تا نهم رینگ چهارم حفاظتی در منطقه ۱۵ شهرداری قرار دارد که قسمت مربوط به کیلومتر چهارم تا هفتم این پروژه به صورت کامل انجام گرفته است؛ فاز ۶۰۰ متر تا ۲۵۰۰ متر رینگ چهارم نیز جز برنامه‌های امسال شهرداری به شمار می‌رود که قرار بود تا خردادماه ۱۴۰۱ مباحث آزادسازی آن به صورت کامل انجام شود که به دلیل افزایش قیمت‌ها، آزادسازی با کندی پیش می‌رود و باید تصمیماتی در این زمینه اتخاذ تا منابع مالی برای آن قسمت تأمین شود.

مظفر با تاکید بر اینکه آزاد سازی و تملک از مهمترین قسمت‌های اجرای پروژه‌های رینگ چهارم حفاظتی است که لازمه تحقق آن همراهی و همکاری دستگاه‌های مختلف شهری حتی استانداری اصفهان در زمینه تأمین منابع مالی و تغییر کاربری‌های پیشنهادی است، گفت: عوائد اجرای پروژه رینگ چهارم حفاظتی برای همه مردم شهر و حتی کامیون‌های بین شهری است، اما مجری آن شهرداری بوده لذا باید دستگاه‌های مختلف استان در این زمینه با شهرداری همکاری کامل را داشته باشند.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: اولویت بعدی پروژه حلقه حفاظتی در منطقه ۱۳ و پنج شهرداری اصفهان و شهر ابریشم است، که امروز در رابطه با کیلومتر ۴۵ تا ۶۳ این حلقه حفاظتی که در این مناطق قرار دارد، بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: مهمترین و مشکل‌ترین قسمت کیلومتر ۴۵ تا ۶۳ حلقه حفاظتی، قسمتی به طول ۱.۵ کیلومتر در محدوده تقاطع رینگ با اتوبان ذوب آهن (بزرگراه شهید کاظمی) در منطقه ۱۳ شهرداری است، چرا که در این بخش آزادسازی زیادی به متراژ ۱۰۴ هزار مترمربع باید صورت گیرد که عمده کاربری‌های موجود صنعتی، کارگاهی و تجاری است.

مظفر ادامه داد: برآوردی که برای آزادسازی این قسمت شده است، حدود ۱,۳۰۰ میلیارد تومان است که بار مالی بسیار زیادی برای منطقه ۱۳ شهرداری به همراه دارد، لذا چنین موانعی می‌طلبد که ما سیاست‌گذاری مشخصی تدوین کنیم.

وی اظهار کرد: در این راستا ابتدا باید شهرداری منطقه منابع و امکانات اطراف این مسیر و کاربری‌های موجود را شناسایی و احصا و به معاونت شهرسازی و مالی و اقتصادی پیشنهاد کند تا از محل درآمد تغییر کاربری‌ها منابع آزاد سازی این پروژه محقق شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: همچنین قسمت عمده این بخش از حلقه حفاظتی در منطقه پنج شهرداری قرار گرفته است که شامل اراضی ارتش است و اقتضا می‌کند جلساتی را با ارشد نظامی ارتش برگزار کنیم تا تصمیمات و توافقاتی گرفته شود تا مسیری به طول ۱۰ کیلومتر که در این اراضی قرار دارد آزاد و عملیات اجرایی پروژه از سال آتی آغاز شود.

وی اظهار کرد: احداث رینگ چهارم ترافیکی شهر اقدام بسیار بزرگی است و اگر این قسمت یادشده انجام شود و رینگ حفاظتی از غرب به جنوب و از جنوب به مسیر کمربندی شهر وصل شود می‌توان ادعا کرد ۷۰ درصد از بهره‌دهی رینگ را در اختیار داریم.

کد خبر 576020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.