معضلات بافت‌ فرسوده گوگد برای شهروندان+پاسخ مسئولان

بافت‌های فرسوده شهر گوگد با خانه‌های متروکه، در نزدیکی منازل مسکونی قرار دارد و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برخی ساکنان شهر گوگد اقدام به ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده شهر کرده‌اند. این خانه‌های قدیمی که درحال‌حاضر خالی از سکنه است، تبدیل به خرابه و جایگاهی برای معتادان و مجرمان شده است و امنیت شهر و شهروندان را تهدید می‌کند.

خانه‌های مخروبه شهر گوگد، نه تنها چهره شهر را نازیبا کرده بلکه موجب بروز مشکلات جدی برای شهروندان شده است. شهروندان از مسئولان شهرداری می‌خواهند این خانه‌های قدیمی را تخریب کنند. ساکنان کوچه بسیج که در بافت فرسوده شهر قرار دارد، چندین بار سرقت از منازل را گزارش کرده‌اند و اذعان می‌کنند که خانه‌های قدیمی این محل به جایگاهی برای سارقان و معتادان متجاهر تبدیل شده است.

عده‌ای از شهروندان شهر گوگد در تماس با خبرگزاری ایمنا، نسبت به این شرایط انتقاد کردند و خواهان رسیدگی فوری مسئولان مربوطه شدند.

شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره ۳۳۵۴۴۱۱۲-۸ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

اعتباری برای بازآفرینی به شهرداری پرداخت نشده است / شهروندان معضلات بهداشتی امنیتی بافت‌های فرسوده را گزارش دهند

حسین علی‌محمدی، شهردار گوگد با بیان اینکه ۳۰ درصد بافت‌های محدوده شهر فرسوده است، اظهار کرد: سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ محدوده بافت‌های فرسوده شهر گوگد از ۲۷ هکتار به ۹۰ هکتار افزایش پیدا کرد، به تصویب کمیسیون ماده پنج استان رسید و توسط استانداری ابلاغ شد.

وی افزود: شهرداری گوگد به منظور ساماندهی بافت‌های فرسوده، تسهیلات زیادی برای شهروندان مالک بافت فرسوده در نظر گرفته بود. در دو سال گذشته برخی شهروندان با مراجعه به شهرداری از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

شهردار گوگد خاطرنشان کرد: سال ۱۳۹۸ طرح بازآفرینی بافت‌های فرسوده در دستور کار شهرداری قرار گرفت و با تصویب کمیسیون بازآفرینی شهرستان و استان، قول تأمین اعتبار برای اجرای طرح‌های مصوب دولتی داده شد؛ اما تاکنون اعتباری به شهرداری پرداخت نشده است.

علی‌محمدی تصریح کرد: یکی دیگر از معضلات بافت‌های فرسوده شهر گوگد، مشکل مالکیتی است که به دلیل توافق نکردن مالکان و ورثه بلاتکلیف مانده است. در دو سال گذشته شهرداری از طریق بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون ۷۵۰۰ مترمربع بافت فرسوده خطرآفرین و ناامن برخی محله‌های شهر را تخریب کرد و کار تخریب همچنان دارد.

وی به همکاری نکردن برخی مالکان در طرح ساماندهی بافت فرسوده شهری اشاره کرد و ادامه داد: شهروندان آن دسته از بافت‌های فرسوده شهر را که مشکل بهداشتی و ایمنی ایجاد کرده است، با ارائه گزارش به شهرداری معرفی کنند تا پس از بررسی کارشناسی اقدامات قانونی انجام شود.

شهردار گوگد تاکید کرد: مالکان بافت فرسوده که مشکل انحصار وراثت دارند به شهرداری مراجعه کنند تا امور حقوقی شهرداری مسائل انحصار وراثت آنان را پیگیری کند.

علی‌محمدی گفت: شهرداری ساماندهی و حل مشکلات بافت‌های فرسوده‌ای که رسانه‌ای شده است را در دستور کار قرار می‌دهد تا در صورت تأمین اعتبار و زیرساخت‌ها، اقدامات لازم انجام شود.

کد خبر 575955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.