احیای نام و یاد شهدا، سبب قوام و بقای جامعه است

فرمانده گروه مهندسی‌رزمی ۴۰ صاحب‌الزمان (عج) گفت: اوج شهادت‌طلبی جوانان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب (س) در سوریه برای جهانیان ثابت شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ پاسدار کوروش بیگی، در دیدار با خانواده طلبه شهید رسول معصومی که در آستانه برگزاری کنگره ملی شهدای روحانی صورت گرفت، اظهار کرد: در فرهنگ اسلامی شهادت به عنوان یکی از والاترین ارزش‌ها و مقام شهدا از بلندمرتبه‌ترین مقام‌ها است.

وی افزود: از آنجا که شهید برای خدا و در راه خدا هستی خود را برای نجات و سعادت جامعه فدا می‌کند، هرچند پاداش اصلی خود را از خداوند دریافت می‌کند، اما جامعه نیز به لحاظ حقی که شهید بر گردن آن دارد، باید دین خود را در قبال شهیدان گلگون کفن ادا کند. امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد تا بتوانیم به آرمان امام و شهدا پایبند باشیم و در مسیر شهدا حرکت کنیم.

فرمانده گروه مهندسی‌رزمی ۴۰ صاحب‌الزمان (عج) گفت: امروز به برکت خون شهدای گران‌قدر نظام اسلامی، این کشور در قله افتخار ایستاده است و به همین منظور باید رشادت‌ها و فداکاری‌هایی که آن‌ها در هشت‌سال دفاع مقدس انجام داده‌اند، برای نوجوانان و جوانان تبیین شود.

وی تصریح کرد: احیای نام و یاد شهدا، پاسداشت شهدای طلبه و بزرگداشت و ترویج ارزش‌های جهاد و شهادت و فرهنگ شهید و شهادت سبب احیای سنت‌های الهی، قوام، دوام و بقای جامعه است و به این موضوع نباید سطحی نگاه کرد.

کد خبر 575944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.