۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۸
دومین توله یوز آسیایی تلف شد

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست از تلف‌شدن دومین توله یوز آسیایی به دنیا آمده در مرکز تکثیر خبر داد و گفت: علت تلف‌شدن این توله در دست بررسی است و نتیجه پس از کالبدگشایی اعلام خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، «حسن اکبری» گفت: صبح امروز دام‌پزشک تیمارگر توله‌یوزها، متوجه تغییر در عادت دفع آن‌ها می‌شود که موضوع به‌فوریت توسط اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان، به دام‌پزشکان گروه بیماری‌های دفتر حیات‌وحش منعکس و با هماهنگی دام‌پزشک متخصص داخلی، دام کوچک از دانشکده دام‌پزشکی سمنان به محل نگه‌داری یوزها منتقل می‌شود و پس از معاینه نسبت به درمان آن اقدام می‌کند.

وی افزود: پس از بررسی‌های انجام پذیرفته، با نظر دام‌پزشک متخصص، تصمیم بر این شد که توله‌ها، برای بررسی بیشتر و نظارت دام‌پزشکی به یک بیمارستان تخصصی دامپزشکی در تهران منتقل شوند که متأسفانه یکی از توله‌ها در مسیر انتقال به تهران تلف شد.

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان گفت: توله دوم به بیمارستان تخصصی دام‌پزشکی منتقل و تحت نظارت قرار دارد.

اکبری ادامه داد: تلف شدن توله یوز در دست بررسی و علت دقیق آن پس از کالبدگشایی اعلام خواهد شد.

به گزارش ایمنا، اولین توله یوز «ایران» در چهاردهم اردیبهشت‌ماه پس از سه روز به دنیا آمدن تلف شد و سازمان محیط‌زیست اعلام کرده بود که این توله از زمان تولد ضعیف بود و در چهار روز افزایش وزنی نداشت و بعد از کالبدشکافی، علت تلف شدن، ناهنجاری مادرزادی ریه سمت چپ و چسبندگی ریه تعیین شد.

یوزپلنگ آسیایی ایران، یازدهم اردیبهشت‌ماه در مرکز تکثیر یوز آسیایی سه توله به دنیا آورده بود که اکنون یک توله باقی مانده است.

کد خبر 575887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.