۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
روند نوسازی تاکسی‌های رودسر کند است

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری رودسر با بیان اینکه در ناوگان حمل‌ونقل عمومی این شهر ۱۸۰تاکسی فرسوده وجود دارد، گفت: به‌دلیل افزایش قیمت خودرو و نقدی بودی پرداخت وجوه تعویض تاکسی‌های فرسوده، از سال گذشته تاکنون تنها شش دستگاه خودرو در رودسر نوسازی شده است.

«قاسم خدادادی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر رودسر ۴۵۴ دستگاه تاکسی فعال هستند که از این تعداد درحال‌حاضر حدود ۱۸۰ دستگاه تاکسی فرسوده است.

وی افزود: به دلیل ارائه نشدن تسهیلات بانکی از سوی دولت برای متقاضیان طرح تعویض و نوسازی تاکسی‌های فرسوده درون‌شهری، افزایش زیاد قیمت و نقدی بودن وجوه خرید خودرو، این طرح با استقبال بسیار کم تاکسیرانان رودسر مواجه شده؛ به نحوی که از سال گذشته تاکنون، در این شهر تنها شش دستگاه خودرو نوسازی شده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری رودسر خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر برخی تاکسی‌های شهری رودسر تا حدی فرسوده هستند که همواره رانندگان آن با چالش و مشکل مواجه می‌شوند. تمام مالکان تاکسی‌های فرسوده ناوگان حمل‌ونقل عمومی رودسر ثبت‌نام اولیه را به منظور تعویض خودرو انجام داده‌اند، اما به‌دلیل نبود تسهیلات وام بانکی قادر به نوسازی خودرو خود نیستند.

خدادادی با بیان اینکه براساس آخرین اطلاعات دریافتی از اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی، خودروهای سمند و ۴۰۵ از چرخه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی خارج شده‌اند و درحال حاضر مدل خودروی جایگزین مشخص نشده است، تصریح کرد: در آخرین مرحله، خودرو سمندLX EF7 با قیمت مصوب ۱۶۱ میلیون تومان جهت نوسازی و جایگزینی تاکسی‌های درون‌شهری در نظر گرفته شده بود که تاکسیرانان رودسر به دلیل شرایط نامناسب مالی، توان پرداخت این مبلغ را نداشتند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بسیاری از تاکسیرانان از وضعیت اقتصادی و مالی خوبی برخوردار نیستند، دولت باید برای حمایت از آن‌ها تسهیلات بانکی کم‌بهره از طریق طرح نوسازی و تعویض خودروهای فرسوده ارائه دهد تا این طرح با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

به گزارش ایمنا، رودسر با حدود ۱۴۷ هزار نفر جمعیت و نیز چهار بخش کلاچای، چابکسر، رحیم‌آباد و بخش مرکزی رودسر و ۱۰ دهستان در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 575878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.