سپاهان-شهرخودرو/یکی برای نایب‌قهرمانی؛ یکی برای فرار از سقوط

تیم فوتبال سپاهان پس از دو پیروزی متوالی، میزبان تیم قعرنشین جدول است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال، فردا _پنجشنبه بیست‌ونهم اردیبهشت‌ماه_ از ساعت ۲۰ تیم‌های سپاهان و شهرخودرو در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر می‌روند.

هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر؛ جام خلیج‌فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و شهرخودرو

پنجشنبه، بیست‌ونهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، ساعت ۲۰

ورزشگاه: نقش جهان

داور: رضا کرمانشاهی

آخرین رویارویی: شهرخودرو صفر- سپاهان ۲

یکی برای نایب قهرمانی؛ دیگری برای فرار از سقوط

در یکی از دیدارهای مهم هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر، فردا در ورزشگاه نقش‌جهان، سپاهان و شهرخودرو به مصاف یکدیگر می‌روند. دو تیم در این فصل اوضاع متفاوتی داشته‌اند و فردا نیز برای اهدافی کاملاً متفاوت رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند؛ سپاهان برای رسیدن به رتبه دوم و شهرخودرو برای فرار از سقوط نیاز مبرمی به کسب هر سه امتیاز این دیدار دارند.

سپاهان پس از برد بزرگ هفته گذشته مقابل پرسپولیس که به نوعی سرنوشت قهرمانی این فصل را یکسره کرد، در خانه از تیم قعر جدولی شهرخودرو میزبانی می‌کند. این دیدار برای سپاهان از آن جهت اهمیت دارد که با کسب سه امتیاز آن و در صورت توقف پرسپولیس در خانه تراکتور، می‌تواند به رتبه دوم جدول صعود کند، با این حال تیم مقابل در شرایط سختی قرار دارد و به نوعی این دیدار حکم مرگ و زندگی را برای شهرخودرو دارد.

شهرخودرو در حالی در فاصله سه هفته تا پایان رقابت‌ها، چهار امتیاز از منطقه امن جدول فاصله دارد که سه بازی بعدی این تیم به ترتیب مقابل سپاهان، پرسپولیس و فولاد است که هریک تیم‌های مدعی به شمار می‌روند. در صورتی که شکست شهرخودرو با پیروزی نفت مسجدسلیمان همراه شود، سقوط این تیم در پایان بازی با سپاهان مسجل می‌شود.

بعد از دو برد خارج از خانه مقابل پیکان و پرسپولیس، سپاهان این فرصت را دارد که در خانه به سومین برد متوالی خود دست یابد و به روند خوب هفته‌های گذشته خود ادامه دهد. سپاهان هرچند در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در مجموع نتایج خوبی نگرفت، اما آمار این تیم در سال جدید و در رقابت‌های لیگ برتر آمار خوبی بوده است.

طلایی‌پوشان در چهار دیدار لیگ برتری خود در سال ۱۴۰۱ به سه برد مقابل صنعت نفت، پیکان و پرسپولیس و یک تساوی مقابل استقلال دست یافته‌اند. سپاهان البته در حالی در خانه به مصاف شهرخودرو می‌رود که در دو دیدار آخر خانگی خود مقابل استقلال و گل‌گهر پیروز نشده است و دیدار با شهرخودرو می‌تواند این طلسم را برای سپاهان باطل کند.

در سوی دیگر شهرخودرویی قرار دارد که در نیم‌فصل نخست با نتایج بسیار ضعیف، خود را به عنوان کاندید شماره یک سقوط معرفی کرد؛ اما با این وجود چند نتیجه خوب این تیم در نیم فصل دوم باعث شد فاصله این تیم با منطقه امن جدول کم شود و مشهدی‌ها امیدوار به بقا در لیگ شوند. با این حال نتایج به آن شکلی که باید برای شهرخودرو رقم نخورد و حالا در فاصله سه هفته تا پایان رقابت‌ها و درحالی‌که فاصله با منطقه امن چهار امتیاز است، شهرخودرو سه رقیب قدرتمند در پیش دارد و به نظر نمی‌رسد این تیم شانس زیادی برای جبران اختلاف و بقا در لیگ برتر داشته باشد.

سپاهان در شرایطی به مصاف شهرخودرو می‌رود که جلال‌الدین علی‌محمدی را به دلیل محرومیت و حسن شوشتری را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت.

ترکیب احتمالی دو تیم برای بازی فردا به شرح زیر است:

سپاهان: رشید مظاهری، گئورگی گولسیانی، محمد نژادمهدی، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، محمد کریمی، فرشاد احمدزاده، سروش رفیعی، محمدرضا حسینی، سجاد شهباززاده و شهریار مغانلو

شهرخودرو: یوسف بهزادی، محمدحسین حیدری، محمداحسان حسینی، مجتبی بیژن، مرتضی حسین‌زاده، ابراهیم رضازاده، علی طاهران، محسن ربیع‌خواه، محمد محمدزاده، ابوذر صفرزاده و رحمان جعفری

کد خبر 575875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.