تعریف ۱۸ پروژه پژوهشی در حوزه حمل‌ونقل برای سال ۱۴۰۱

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه مجموع پروژه‌های پژوهشی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان برای سال ۱۴۰۱، ۱۸ پروژه است، گفت: آینده پژوهی در حوزه حمل و نقل شهر اصفهان و سیاست.گذاری بلند مدت حمل‌ونقل همگانی در این جلسه مطرح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین حق شناس امروز _سه‌شنبه، بیست‌وهفتم اردیبهشت ماه_ در حاشیه جلسه شورای پژوهشی که در معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی برگزار شد، اظهار کرد: دوازدهمین جلسه شورای پژوهش و اولین جلسه این شورا در سال ۱۴۰۱ با موضوع بررسی پروژه‌های پژوهشی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری برگزار شد.

وی با بیان اینکه امروز پروژه‌های پژوهشی سازمان مدیریت حمل و نقل بار مطرح و تشریح شد، گفت: نخستین پروژه پژوهشی تعریف شده، تدوین و استقرار برنامه استراتژیک است، سازمان مدیریت حمل و نقل بار یک سازمان نوپایی محسوب می‌شود بنابراین برای اینکه بتوانند با افق مشخصی حرکت کند، این پروژه تعریف شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: دومین پروژه پژوهشی تدوین و استقرار نظام مدیریت فرایندی، طراحی و تهیه نقشه راه تعالی و فرایندهای کسب و کار است که در خصوص این پروژه مقرر شد یک مشاوره مشترک برای سازمان‌های حوزه حمل و نقل شناسایی شود تا بتوانیم برای همه سازمان ذیل معاونت، در زمینه تعالی سازمان برنامه مشخصی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مجموع پروژه‌های پژوهشی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان برای سال ۱۴۰۱، ۱۸ پروژه است، تصریح کرد: آینده پژوهی در حوزه حمل و نقل شهر اصفهان و سیاستگذاری بلند مدت حمل و نقل همگانی در این جلسه مطرح شد.
حق شناس ادامه داد: در این پژوهش به حوزه حمل و نقل همگانی با توجه به رویکردهای جدیدی که در این عرصه وجود دارد، خاصه روی بحث تاکسی اینترنتی و سیاست‌گذاری که باید باشد و اینکه سازمان تاکسیرانی به چه صورت عمل کند، توجه و تمرکز می‌شود، در این جلسه قرار شد بر روی محتوا و عنوان این پژوهش، بازنگری شود و به جلسه شورای پژوهشی آینده برای بررسی مجدد بازگردد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: شناسایی و تحلیل رفتارهای مؤثر کاربران معابر بر اختلال در جریان ترافیک و افزایش تصادفات و ارائه راهکار دومین پروژه پژوهشی بود که مورد بررسی قرار گرفت؛ هدف این است رفتارهای کاربران معابر را شناسایی و در روند بهبود عملکرد آن بهبود ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طراحی بهینه مسیرهای ویژه اتوبوس تندرو BRT شهر اصفهان سومین عنوان پروژه پژوهشی است که قرار شد با نظر معاونت عمران این پروژه بررسی شود و در صورت اینکه این پروژه تکراری نباشد، مصوب می‌شود.

حق شناس اظهار کرد: ارزیابی صحت و دقت داده‌های برداشتی از سامانه‌های ثبت تخلفات ترافیکی به منظور استفاده در مطالعات و برنامه ریزی‌های ترافیکی مورد بررسی قرار گرفت که مقرر شد در حوزه برنامه‌ریزی تأمین بودجه انجام شود.

وی اضافه کرد: مطالعات امکان‌سنجی، اولویت بندی معابر و طراحی یک معبر نمونه با رویکرد خیابان کامل دیگر پروژه پژوهشی تعریف شده برای سال ۱۴۰۱ است که ضمن تأیید، قرار شد از ردیف پروژه‌های ساماندهی انجام شود.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان توضیح داد: استخراج شاخص‌های عدالت در پروژه‌های توسعه و ساماندهی حمل و نقل شهری (بررسی چند نمونه از اقدامات سال‌های گذشته) پروژه پژوهشی دیگری است که به تصویب رسید، اما مقرر شد که این پژوهش دقیق سازی و ابعاد بزرگ‌تری در RFBپروژه دیده شود.

وی تصریح کرد: با توجه به تاکید شورای اسلامی شهر اصفهان پروژه پژوهشی مطالعه تأثیرات فرهنگی‏- اجتماعی، اقتصادی و ترافیکی مسیرهای دوچرخه سواری شهر اصفهان و مدیریت پیامدهای ناشی از احداث این مسیرها ارائه و به تصویب رسید.

کد خبر 575854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.