تاکید ایران و تاجیکستان بر ضرورت تلاش برای برقراری امنیت و صلح در افغانستان

رییس ستاد کل نیروهای مسلح و امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان بر ضرورت تلاش تهران - دوشنبه برای برقراری امنیت و صلح در افغانستان تاکید کردند.

به گزارش ایمنا، سرلشکر محمد باقری در دومین روز از سفر خود به جمهوری تاجیکستان با امامعلی رحمان رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس جمهور تاجیکستان در این دیدار با تاکید بر اینکه مشترکات فرهنگی هنوز هم به عنوان اساسی‌ترین زمینه تحکیم پیوندها میان مردم دو کشور محسوب می‌شود، گفت: ریشه‌های تاریخی یکسان و زبان مشترک، شرایط بی بدیلی را برای توسعه بیش از پیش مناسبات اعم از دفاعی، نظامی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی میان دو کشور فراهم آورده است.

امامعلی رحمان ضمن خرسندی از حضور هیأت بلند پایه نظامی ایران به جمهوری تاجیکستان، گفت: نیروهای مسلح تاجیکستان از هرگونه همکاری‌های دوجانبه دفاعی، نظامی با نیروهای مسلح ایران استقبال می‌کنند که نمونه بارز آن افتتاح کارخانه پهپاد است و باید این همکاری‌ها در تمام حوزه‌های نظامی به بالاترین سطح خود برسد.

تاکید بر صلح و ثبات در افغانستان

سرلشکر باقری نیز در این دیدار با اشاره به موقعیت استراتژیک دو کشور در منطقه، خاطر نشان کرد: تقویت، ارتقا و توسعه سطح تعاملات و مناسبات مشترک نظامی بین دو کشور و افزایش همکاری در زمینه‌های مختلف نظامی از اولویت‌های مهم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با جمهوری تاجیکستان است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، صلح و ثبات در افغانستان را به عنوان یک کشور همسایه و دوست مورد تأکید قرار داد و افزود: نیروهای مسلح دو کشور با توسعه همکاری‌های نظامی و منطقه‌ای می‌توانند برای برقراری امنیت و صلح در افغانستان به این کشور یاری دهند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد در آینده شاهد رشد و سرعت گرفتن همکاری‌های نظامی دفاعی فیمابین باشیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 575835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.