هدف اصلی کارخانه کسب‌‎وکار خلق ثروت نیست

مدیرعامل یک کارخانه کسب‌وکار گفت: مطابق با آمایشی که در کشور انجام شد، استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپایی که سال گذشته در کشور ایجاد شدند، کمتر از ۲۵درصد به مسئله محور بودن اختصاص داشتند و حدود ۸۰درصد به موضوع خلق ثروت پرداختند.

«مهران شیخ‌سجادیه» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره توسعه کارخانه کسب‌وکار اظهار کرد: این مجموعه در سال ۱۳۹۶ شکل گرفت و در سال ۱۳۹۷ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. حدود سه سال در مرحله تست اولیه بود و امروز _ چهارشنبه بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه_ به شکل رسمی افتتاح می‌شود.

این مدیرعامل کارخانه کسب‌وکار با اشاره به اینکه هدف اصلی کارخانه کسب‌‎وکار خلق ثروت نیست؛ بلکه موضوع کشف و حل مسائل محوری و کلان کشور است، مطرح کرد: مطابق با آمایشی که در کشور انجام شد، استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپایی که سال گذشته در کشور ایجاد شدند، کمتر از ۲۵ درصد به مسئله محور بودن اختصاص داشتند و حدود ۸۰ درصد به موضوع خلق ثروت پرداختند.

شیخ‌سجادیه با بیان اینکه حدود دو هزار مسئله کلان مانند بحران آب، خاک، سالمندان، کودکان و ازدواج را مورد بررسی قرار داده‌ایم، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تیمی متخصص جهت حل مسائل اصلی تشکیل خواهد شد. در کارخانه کسب‌وکار ایده، تیم و سرمایه باهم در ارتباط هستند.

وی درخصوص روند تبدیل ایده به محصول، تصریح کرد: در مرحله اول افراد در فضای مطالعه و تحقیق جهت آمادگی و شکل‌گیری تیم به تبادل نظر می‌پردازند و بعد از آموزش و ایجاد تیم، ایده‌ها عملیاتی می‌شود.

کد خبر 575787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.