بازار آهن و میلگرد؛ سودآورتر از طلا و دلار

بازار آهن، میلگرد؛ طلا و دلار، دو تا از پرطرفدارترین بازارهای کشور ایران برای سرمایه‌گذاران هستند. اما سرمایه‌گذاری در کدامیک از این بازارها سود بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت؟

با توجه به قیمت میلگرد امروز و آهن‌آلات در سال جدید، سرمایه‌گذاری در بازار طلا و دلار بهتر است یا میلگرد و آهن‌آلات؟ چگونه باید برای سرمایه‌گذاری بین میلگرد و دلار انتخاب کنید؟ و ….

این موارد از جمله سوالاتی هستند که ذهن افراد زیادی در بازار آهن را به خود مشغول کرده‌است. افرادی که همه روزه به دنبال پیشرفت و موفقیت هستند باید به وضعیت این دو بازار آگاه بوده و تنها پس از بررسی‌های دقیق برای یک سرمایه‌گذاری موفق اقدام کنند. چرا که اقدامات ناآگاهانه تنها شکست و ضرر را برای شما در پی خواهد داشت. واقعیت امر این است که سرمایه‌گذاری موفق آهن آلات، همیشه به یک شکل نیست و یک روند ثابت را طی نخواهد کرد. افرادی هستند که در طی دوران زندگی با سرمایه‌گذاری اشتباه، شکست‌هایی عظیمی را مشاهده کرده‌اند. اگر می‌خواهید احتمال موفقیت خود را بالا ببرید حتماً تمام احتمالات را در نظر گرفته و پس از بررسی دقیق بازار برای سرمایه‌گذاری‌های کلان در زمینه میلگرد یا دلار اقدام کنید.

روند رشد قیمت میلگرد در مقایسه با طلا و دلار

قیمت میلگرد و دیگر مقاطع فولادی، در سال‌های اخیر با بالا و پایین‌های زیادی مواجه شده است. این روند در سال‌های اخیر بیشتر رو به صعودی بوده است. به همین دلیل بسیاری از افرادی که در دو سال گذشته در این بازار سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ سود زیادی را مشاهده کرده‌اند. در سال گذشته طلا و دلار نیز تغییرات قیمت زیادی را مشاهده کردند. تغییراتی که در این دو بازار رخ داد باعث شد تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاران سخت شود. به همین دلیل اطلاع از روند رشد قیمت میلگرد روز و آهن و دلار می‌تواند کمکی بزرگ در انتخاب درست بکند.

برخی بازار آهن آلات و برخی دیگر بازار ارز و طلا را بهترین راه سرمایه گذاری می دانند. به گفته منابع خبری اگر فعالان فعلی اقتصاد ایران را به دو دسته قدیم و جدید تقسیم کنیم با دو رویکرد متفاوت مواجه هستیم. تجربه ثابت می کند قشر بازاری و سنت گرا که صبورتر هستند، برخلاف نسل جدید، هنوز بازار پر ثبات ملک را بر بازارهای پر ریسک، ارز طلا و خودرو ترجیح می دهند و در کنار کار اصلی خود در این رشته هم مشغول به فعالیت هستند. نسل جدید که کم صبرتر هستند بازار های زود بازده مثل ارز و طلا و سکه و بورس را ترجیح می دهند و به دنبال گرفتن نوسان های شدید هستند.

در زمان بررسی رشد قیمت آهن باید در نظر داشته باشید که دلار و طلا روی قیمت آهن‌آلات از جمله قیمت میلگرد، قیمت تیرآهن، قیمت ورق و … تاثیر می‌گذارد. به گونه‌ای که در زمان رشد قیمت ارز، احتمال کاهش قیمت آهن‌آلات نزدیک به صفر می‌رسد. از طرف دیگر درصد افزایش مقاطع فولادی با یکدیگر متفاوت هستند. پس شما باید تحقیقات خود را با در نظر گرفتن مقطعی که می‌خواهید در آن سرمایه‌گذاری کنید در نظر بگیرید.

با توجه به اینکه شما در کدام نیمه از سال قصد خرید و فروش آهن‌آلات را دارید، وضعیت سیاسی کشور، تحریم‌ها و.... باید در روند رشد قیمت مورد تحلیل قرار بگیرد. برای بررسی دقیق قیمت میلگرد می‌توانید به سایت مرکزآهن مراجعه کرده و از آخرین تغییرات در زمینه قیمت این محصولات آگاه شوید.

روند رشد کارخانه‌های مختلف را بررسی کرده و سپس برای سرمایه‌گذاری نهایی اقدام کنید.

همانند آهن‌آلات، قیمت طلا و دلار نیز با توجه به وضعیت روز دستخوش نوسانات خواهد شد. بررسی دقیق این نوسانات و پیش‌بینی در خصوص تغییرات آینده (با توجه به فاکتورهای موثر روی نوسان قیمت) می‌تواند برای موفقیت شما گامی اساسی باشد. در این میان از یاد نبرید که با توجه به بررسی‌های انجام شده در سال‌های اخیر، احتمال کاهش دلار و بازگشت به قیمت‌های قبل از تحریم کاملاً غیر ممکن است.

بازار آهن و میلگرد؛ سودآورتر از طلا و دلار

سود بازار آهن‌آلات بیشتر است یا دلار؟

در مبحث سرمایه گذاری، سود حرف اول را میزند. به همین دلیل بررسی سود بازار امری کاملاً حیاتی است. حال برای آن دسته‌ای که می‌خواهند در زمینه مقاطع فولادی یا دلار سرمایه‌گذاری کنند، کدام بازار سود بیشتری را به همراه خواهد داشت؟

قبل از اینکه در هر کدام از بازارهای میلگرد، آهن یا دلار سرمایه‌گذاری کنید باید به این موضوع توجه کنید که هر سرمایه‌گذاری بر پایه ریسک پذیری و برد برپا شده است. پس همیشه این امکان وجود دارد که بازار به دلایل نامشخص دچار افت شده و در نتیجه شما ضرر کنید. اما در صورتی که قبل از اقدام به سرمایه‌گذاری، بازار به طور دقیق بررسی شده و تمام احتمالات در نظر گرفته شود، احتمال سود رسانی برای شما به طور قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

اما سود کدام بازار بیشتر است؟ میلگرد یا دلار؟ اینکه شما در بازار دلار سود بیشتری بدست خواهید آورد یا میلگرد؛ باید با توجه به بازه زمانی که شما قصد سرمایه‌گذاری دارید بررسی شود. اعلام یک نتیجه دقیق و صد درصدی با وضعیت متناوب بازار نه تنها اشتباه بلکه غیراخلاقی است. البته بد نیست بدانید که این دو بازار ارتباط نسبتاً مستقیمی با یکدیگر دارند؛ به همین دلیل در زمان افزایش قیمت دلار شما به ندرت کاهش قیمت میلگرد را مشاهده خواهید کرد. در این میان نکته مهم میزان سودی است که از سرمایه‌گذاری دریافت می‌کنید.

بازار آهن و میلگرد؛ سودآورتر از طلا و دلار

عوامل موثر روی قیمت میلگرد و دلار

همان‌طور که اعلام کردیم برای سرمایه‌گذاری روی میلگرد و دلار باید فاکتورهایی که روی تغییرات قیمت موثرند را به طور دقیق بررسی کنید. برای میلگرد این فاکتورها عبارتند از: هزینه مواد اولیه در بازه سرمایه‌گذاری، تورم جهانی، تحریم‌ها، سیاست‌های داخلی، تغییرات فصلی (به دلیل کاهش تقاضا برای خرید میلگرد در نیمه پایانی سال، قیمت میلگرد کاهش پیدا می‌کند)، قیمت ارز و.....

در این میان عواملی متنوعی وجود دارند که بر روی قیمت دلار تاثیر می‌گذارند. از جمله مهمترین عامل‌هایی که قبل از سرمایه‌گذاری در بازار ارز باید بررسی کنید می‌توان به عوامل بین‌المللی، دخالت‌های دولت بر اقتصاد، نرخ بهره، وضعیت عرضه و تقاضای دلار در سطح جهانی، تضعیف ارزهای موجود در سبد شاخص دلار و … اشاره کرد.

به طور واضح بررسی تمام این فاکتورها کار یک فرد آماتور نیست و باید با دانش دقیق در این زمینه انجام شود. در بازار آهن‌آلات شما می‌توانید به شرکت‌های معتبر، که در این زمینه سابقه دارند، برای کسب اطلاعات لازم مراجعه کنید. مرکزآهن یکی از بهترین و معتبرترین مراجع برای بررسی قیمت روزانه میلگرد، قیمت تیرآهن، ورق و دیگر مقاطع فولادی است.

با مرکزآهن در بازار میلگرد سرمایه‌گذاری کنید

پس از مطالعه این مطلب احتمالاً آشنایی بهتری برای سرمایه‌گذاری در بازار میلگرد، آهن‌آلات و ارز بدست آورده‌اید. عواملی که روی قیمت میلگرد و قیمت آهن آلات اثر می‌گذارد و در نتیجه به یک سرمایه‌گذاری موفق کمک می‌کند را بررسی کرده تا شما بتوانید بهتر در این زمینه تصمیم بگیرید. از طرف دیگر فاکتورهای موثر روی تغییرات ارز و دلار را نیز بیان کرده و برای آسان کردن تصمیم‌گیری، در اختیار شما قرار دادیم. برای افرادی که می‌خواهند در زمینه آهن و میلگرد سرمایه‌گذاری کنند، مراجعه به مرکزآهن و بررسی قیمت‌های اعلام شده توسط این سایت را پیشنهاد می‌کنیم. باشد که همیشه در تمام مراحل موفق بوده و سود شما همواره روندی صعودی در پیش بگیرد.

تلفن مرکز آهن: ۰۳۱۳۵۱۵۵-۰۳۱۳۵۱۵۶

آدرس وب‌سایت مرکزآهن: https://www.markazeahan.com/

آدرس مرکزآهن: اصفهان، خیابان امام خمینی، جنب بیمه تامین اجتماعی ساختمان الماس، طبقه پنجم، واحد ۵۱۵

آدرس ایمیل مرکز آهن:

info@MarkazeAhan.com

آدرس شبکه‌های اجتماعی مرکزآهن:

تلگرام: https://t.me/markazeahan

لینکدین: https://www.linkedin.com/company/markazeahan/

توییتر: https://twitter.com/markazeahan

کد خبر 575764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.