رفع گلوگاه‌های ترافیکی با اجرای پروژه‌های خرد و کلان

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه گلوگاه‌های ترافیکی اصفهان با اجرای پروژه‌های خرد و کلان رفع می‌شود، گفت: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به احداث خیابان ۴۵ متری، احداث پل صاحب‌ روضات و حذف بعضی از فضاهای سبز در در بزرگراه شهید خرازی اشاره کرد.

محمد پورمیدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از دلایلی که وضعیت ترافیکی اصفهان را تا حدودی نامطلوب کرد، تصمیم آنی برای بازگشایی مدارس بود که سبب شد برنامه‌ریزی‌های لازم در حوزه حمل‌ونقل انجام نشود.

وی ادامه داد: به‌دلیل زمان کوتاه برای پیاده‌سازی طرح‌های حمل‌ونقل دانش‌آموزان، با تردد والدین در سطح شهر ترافیک افزایش یافت.

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در هفته‌های ابتدایی مهرماه سال‌های گذشته به‌دلیل بازگشایی مدارس، وضعیت شبکه معابر اصفهان همچون حال حاضر پرتراکم بود که برای مدیریت آن ستادی تحت عنوان «ستاد مهر» با همکاری پلیس راهور و سازمان‌های مختلف تشکیل می‌شد، اما با توجه به تصمیم فوری برای بازگشایی مدارس، این ستاد برای سال جاری تشکیل نشد.

وی در خصوص وجود گلوگاه‌های ترافیکی در اصفهان، تصریح کرد: تراکم ترافیک در ساعات پیک در بیشتر معابر سطح شهر وجود دارد، اما اگر این موضوع را در نظر نگیریم، در برخی از معابر به‌ویژه بزرگراه‌های شهری گلوگاه‌هایی وجود دارد و از جمله آنها می‌توان به بزرگراه‌های شهید خرازی و شهید چمران اشاره کرد.

پورمیدانی با بیان اینکه در نظر داریم با اجرای پروژه‌های خرد و کلان گلوگاه‌های ترافیکی اصفهان را رفع کنیم، اضافه کرد: از جمله پروژه‌های در نظر گرفته شده برای رفع این گلوگاه‌ها در بزرگراه شهید خرازی می‌توان به احداث خیابان ۴۵ متری، احداث پل صاحب‌روضات و حذف برخی از فضاهای سبز حاشیه این بزرگراه اشاره کرد.

وی با اشاره به پروژه رفع گلوگاه ترافیکی تقاطع شهید ضابط‌زاده در خیابان شهید باهنر، اضافه کرد: این گلوگاه نیازمند اصلاح هندسی به‌صورت جزئی است که می‌تواند ترافیک این خیابان را تا زیرگذر میدان قدس کاهش دهد.

کد خبر 575759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.