مراکز پزشکی در جمع‌آوری پسماندهای عفونی همکاری نمی‌کنند

شهردار پلدختر گفت: شهرداری، مطب‌ها و شبکه بهداشت در گذشته برای تحویل پسماندهای عفونی با شهرداری قرارداد داشتند اما به وظایف خود عمل نکردند؛ درحال‌حاضر این قراردادها به پایان رسیده و درخواستی برای تمدید آن دریافت نشده است.

«صدیقه میری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه بی‌خطرسازی پسماندهای پزشکی ویژه و خطرساز، وظیفه مطب‌ها و شبکه بهداشت شهرستان است، اظهار کرد: شهرداری از نظر قانونی الزامی برای جمع‌آوری پسماندهای پزشکی مطب‌ها و مراکز پزشکی سطح شهر ندارد و پزشکان می‌توانند در راستای حفظ سلامت شهروندان با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان و تعیین پیمانکار بخش خصوصی، قراردادی جهت جمع‌آوری پسماندها منعقد کنند.

وی افزود: طبق قرارداد، مطب‌ها باید ماهیانه ۳۰۰ هزار تومان برای جمع‌آوری پسماندهای عفونی پرداخت کنند؛ اما شهرداری برای دریافت این مبلغ ناچیز از مطب‌ها با مشکل مواجه بود.

شهردار پلدختر با بیان اینکه انتظار می‌رود شبکه بهداشت برای تفکیک و جمع‌آوری زباله‌های عفونی پیمانکاری تعیین و به تعهدات خود عمل کند، خاطرنشان کرد: شهرداری، مطب‌ها و شبکه بهداشت در گذشته برای تحویل پسماندهای عفونی با شهرداری قرارداد داشتند، اما به وظایف خود عمل نکردند؛ درحال‌حاضر این قراردادها به پایان رسیده و درخواستی برای تمدید آن دریافت نشده است.

میری، فاضلاب‌های روباز سطح شهر را معضلی برای بهداشت و سلامت محیط شهری و شهروندان دانست و تصریح کرد: شهرداری متولی دفع آب‌های سطحی است و تکلیفی در خصوص دفع فاضلاب سنگین و خاکستری ندارد.

وی با اشاره به آلودگی فاضلاب خاکستری جداول روباز، گفت: انتظار می‌رود اداره محیط‌زیست شهرستان نسبت‌به برطرف کردن این مشکل از طریق دستگاه‌های متولی اقدام کند و توجه بیشتری به این موضوع داشته باشد.

کد خبر 575752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.