اشتغال زنان در حاشیه‌ مشهد محقق می‌شود

شهردار مشهد از کمک ۲۰۰میلیاردی مدیرعامل بنیاد علوی به‌واسطه دعوت برای کمک به اشتغال زنان حاشیه شهر مشهد در آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «سیدعبدالله ارجائی» با بیان اینکه نقش زن در معنویت جامعه بسیار زیاد است، اظهار کرد: نقش زن در علم، ترویج دین در صدر اسلام و در قیام سیدوسالار شهیدان، دفاع مقدس، مدافعان حرم و همسرداری جانبازان بسیار چشمگیر و محوری بود و این نقش‌ها ادامه دارد.

وی ادامه داد: هنر، ادبیات و اقتصاد از عرصه‌هایی هستند که زنان به خوبی در آن‌ها درخشیده‌اند، امروز مفتخر هستیم در جمع بانوان فعال اقتصادی و کارآفرین هستیم و معتقدیم اقتصادی که مدیریت آن با این عزیزان باشد، از مسائل زیادی دور خواهد بود؛ زیرا نگاه مادرانه و خواهرانه شرایط را متفاوت می‌کند.

شهردار مشهد تصریح کرد با توجه به روحیه و نوع فعالیت، زنان نسبت به مردان آسیب‌پذیری بیشتری دارند؛ به خصوص زنانی که به دلایل گوناگون، کانون خانواده‌شان قوام سابق را ندارد، بنابراین وظیفه ما در مواجهه با این قشر بانوان در زمینه رفع آسیب اجتماعی و در چند فاکتور مهم اشتغال، تهیه مسکن و مسائل اساسی آنان، چندین برابر است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مجوزهایی که ریاست و اعضای شورا در دوره جدید برای ما صادر کرده‌اند، کمک به این افراد است، گفت: در همین راستا با کمک استاندار و طبق مصوبات سفر معاون اول ریاست‌جمهوری به مشهد تلاش می‌کنیم تا با مشارکت سه جانبه این امر را محقق کنیم؛ اما از مدیرعامل بنیاد علوی درخواست کردم تا این مناسبات را از سه به چهار جانبه افزایش دهند.

وی خاطرنشان‌کرد: طبق توافقات انجام شده شهرداری مشهد، بنیاد برکت و بانک عامل، به نسبت مساوی هر نهاد ۱۰۰ میلیارد جهت اشتغال زنان حاشیه شهر در ۱۴۰۱ اختصاص می‌دهند؛ اما مدیرعامل بنیاد علوی نیز به این مناسبات پیوسته و مبلغ ۲۰۰ میلیارد اهدا خواهد کرد.

کد خبر 575751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.