ارزهای دیجیتال؛ فرصت نوین خنثی‌سازی تحریم‌ها

درحال‌حاضر بیش از ۶۰ درصد مبادلات مالی جهان با دلار انجام می‌شود که با گسترده شدن ارز دیجیتال، می‌توان این وابستگی را کاهش داد. این موضوع، موجب می‌شود تا اهرم تحریم برای ایالات متحده آمریکا بیش‌ازپیش تضعیف شود.

به گزارش ایمنا و براساس یادداشتی که «علیرضا مرتضوی» مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان در اختیار این رسانه قرار داده است: ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک پول نوین الکترونیکی در برخی کشورها مانند پول رسمی مورد شناسایی و استفاده قرار گرفته است. بسیاری از شرکت‌های معتبر در جهان، کالای خود را در قبال ارزهای دیجیتال واگذار می‌کنند. امروز در عصر اینترنت قرار داریم و دیجیتالی شدن ارز، یک امر در حال گسترش است.

گسترش ارزهای دیجیتال، فرصتی طلایی برای تجار ایرانی به شمار می‌رود؛ چراکه پیگیری روش‌های پرداخت ارزهای دیجیتال نسبت به دیگر روش‌های معاملاتی، دشوارتر است و این امر در دوران تحریم‌ها و کاهش اثر آن، کمک شایانی به تجار کشور و به طور کلی اقتصاد کشورمان می‌کند. مبادله ارزهای دیجیتال با محصولات و کالاهای ایرانی، این فرصت را به تجار ایرانی می‌دهد تا به نوین‌ترین شیوه ممکن، تحریم‌های اقتصادی را دور بزنند و نقش مؤثری در خنثی‌سازی تحریم‌های مذکور داشته باشند. علاوه بر آن، تولید این‌گونه ارزها در داخل نیز بسیار مفید فایده است؛ زیرا بخش مهمی از ارز مورد نیاز کشور را در دوران سخت تحریم تأمین می‌کند.

در این راستا و با برگزاری نمایشگاه‌های داخلی می‌توان با ایجاد فرصت برای حضور تولیدکنندگان قانونی ارزهای مورد نظر و متخصصان این حوزه، فعالیت تولید ارزهای دیجیتال را گسترش داد. با توجه به اینکه تولید ارزهای دیجیتال، برق زیادی را مصرف می‌کند، می‌توانیم با استفاده از پایگاه‌های برق خورشیدی و پایگاه‌های برق بادی یا به‌طورکلی انرژی‌های پاک، تولید ارزهای دیجیتال را بیش از پیش تسهیل کنیم. نمایشگاه با فضا دادن به فعالان حوزه تولید انرژی‌های الکتریکی و فعالان حوزه استخراج رمزارز و ایجاد ارتباط هرچه بهتر میان آن‌ها، امکان گسترش این فرصت طلایی را برای کشور فراهم می‌سازد. مشاوران تخصصی این حوزه می‌توانند با مشاوره و آگاهی دادن به تجار ایرانی، مسیر آنان را در دریافت ارزهای دیجیتال در مبادله کالا و محصولات ایرانی با این پول نوین هموار کنند.

توسعه ارزهای دیجیتال، یک تحول بزرگ در اقتصاد جهان به شمار می‌رود؛ زیرا با گسترش و مقبول شدن این ارز توسط کشورهای جهان می‌توانیم شاهد کم اثر شدن دلار در مبادلات تجاری باشیم. درحال‌حاضر بیش از ۶۰ درصد مبادلات مالی جهان با دلار انجام می‌شود که با گسترده شدن ارز دیجیتال، می‌توان این وابستگی را کاهش داد. این موضوع، موجب می‌شود تا اهرم تحریم برای ایالات متحده آمریکا بیش از گذشته تضعیف شود. امید است با استفاده از ظرفیت‌های دنیای نوین در جهت خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه بهره برده و اقتصاد کشور عزیزمان ایران را بیش از پیش در مقابل تحریم‌ها تحکیم و تقویت کنیم.

کد خبر 575676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.