شورای شهر ملبورن از بیانیه‌های آب‌وهوایی حمایت می‌کند

برنامه شورای شهر لستر برای تقویت سفرهای پایدار، تصویب چارچوب زیرساخت‌های دیجیتال توسط شورای شهر تورنتو، تصویب پروژه یک‌میلیونی اقدامات اقلیمی توسط شورای شهر دالاس و تداوم ابتکار شورای شهر وست‌مینستر برای کسب‌وکارهای آزاد عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر ملبورن متعهد شده است که در راستای کمک به کاهش و انطباق با تغییرات آب‌وهوایی، نسبت به پیاده‌سازی سه بیانیه آب‌وهوایی (آینده بهتر در استرالیا، ادینبورگ و C40) اقدام کند. هدف از تعیین برنامه چهار ساله شورا در این زمینه، اقدام برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و تجمع زباله‌ها، حفاظت از سلامت عمومی و تقویت اقتصاد است. این بیانیه‌ها شهرها را به قهرمانان و رهبران انرژی صددرصد کربن‌صفر تبدیل می‌کند.

ملبورن برای دهه‌ها پیشرو در پایداری بوده است و شورای شهر آن به دنبال راه‌هایی برای تشویق به جذب بیشتر انرژی‌های تجدیدپذیر و ایجاد فرصت‌های جدید برای تحقیق، آموزش و مشاغل است تا شهرت شهر را به‌عنوان مرکزی برای نوآوری‌های انرژی پاک گسترش دهد. شورای شهر ملبورن نخستین شورای شهر در استرالیا محسوب می‌شود که استفاده صددرصدی از انرژی‌های تجدیدپذیر را در برنامه کار خود قرار داده است و در نظر دارد تا سال ۲۰۴۰ آلایندگی را در سراسر شهر به صفر برساند.

لستر؛ برنامه شورای شهر برای تقویت سفرهای پایدار

شورای شهر لستر در نظر دارد سفرهای پایدار و فعال را در منطقه شهری خود تقویت کند. شورا از این سفرها به‌عنوان یک هدف کلیدی در طرح احیای حمل‌ونقل خود یاد کرده که به دنبال کاهش وابستگی به خودروها برنامه‌ریزی شده است.

شورای شهر لستر به‌عنوان بخشی از مراحل پیاده‌سازی ابتکار عمل خود با عنوان «نحوه جابجایی خود را انتخاب کنید (Choose How You Move)»، به راه‌اندازی دو اپلیکیشن تلفن‌همراه برای نسخه‌های اندروید و آیفون اقدام کرده که ارائه‌دهنده یک برنامه‌ریز سفر با کاربری آسان است و شامل حمل‌ونقل عمومی، دوچرخه‌های الکترونیکی سانتاندر، تاکسی می‌شود و مشخص‌کننده محل‌های پارک و فضاهای سواری، خطوط دوچرخه‌سواری و مسیرهای پیاده‌روی است.

تورنتو؛ تصویب چارچوب زیرساخت‌های دیجیتال توسط شورای شهر

شورای شهر تورنتو به‌عنوان یک استراتژی کلی برای نحوه اتخاذ تصمیمات مربوط به فناوری و داده‌های شهر، از جمله ارزش‌هایی که باید تصمیم‌گیری را به‌صورت روزانه و در درازمدت هدایت کند، چارچوب استراتژیک زیرساخت دیجیتال (DISF) را به اتفاق آرا تصویب کرد.

شورای شهر تورنتو اعلام کرد که استراتژی جدید در سطح شهر بر اساس مجموعه‌ای از اصول بنا شده است که همگی برای حصول اطمینان از این امر طراحی شده که تصمیمات شهر در رابطه با فناوری و داده دربردارنده ویژگی‌هایی همچون عادلانه و فراگیر، فراهم‌آورنده خدمات عمومی باکیفیت بالا و نوآورانه، بهبود بخشی کیفیت زندگی و رفاه اقتصادی اهالی تورنتو، در اولویت قرار دادن حریم خصوصی و امنیت، تضمین‌کننده شفافیت و ایجادکننده فرصت‌های بیشتر برای برگزاری رایزنی‌های عمومی باشد.

دالاس، تصویب پروژه یک‌میلیونی اقدامات اقلیمی توسط شورای شهر

شورای شهر دالاس پروژه یک‌میلیون دلاری پیشبرد اهداف اقلیمی، پیشنهاد شده توسط دپارتمان خدمات ساختمانی را به تصویب رساند. این پروژه شامل نصب سقف خورشیدی برای سه ساختمان شهری و استقرار تجهیزات حسگر کیفیت هوا به ارزش ۳۰۰ هزار دلار در شهر تگزاس می‌شود. پنل‌های خورشیدی در مرکز تفریحی «پارک فرتز (Fretz Park)»، کتابخانه شعبه غرب دالاس و مرکز تفریحی «پلزنت اوکس (Pleasant Oaks)» نصب خواهد شد. شورا ادعا کرده است که پروژه مذکور حدود ۵۷ درصد از انرژی کل مصرفی این سه ساختمان را کاهش خواهد داد.

شورای شهر دالاس همچنین در نظر دارد که شهر را در زمینه تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و بهبود کیفیت هوا به شهری پیشرو تبدیل کند که این امر را در گروی تلاش‌های جمعی و تمرکز بر راهکارهای مبتنی بر داده و عقل‌محور می‌داند.

وست‌مینستر، تداوم ابتکار شورای شهر برای کسب‌وکارهای آزاد

شورای شهر وست‌مینستر از تداوم فعالیت بوتیک پاپ‌آپ خود در راستای حمایت از ۱۲ کسب‌وکار آزاد نوظهور دیگر خبر داد. شورای شهر از ماه می سال گذشته به راه‌اندازی یک برنامه پاپ‌آپ برای حمایت از برندهای مبتنی بر ارزش‌های جدید و آینده‌نگرانه اقدام کرده و در این راستا از مشارکت صاحبان املاک و مستغلات فعال در زمینه بهبود کسب‌وکارها بهره برده بود. برنامه به این صورت بود که مبتکران برندهای جدید با بهره‌گیری از فضاهای خالی خرده‌فروشی، برند و مشخصات کالاهای خود را پرورش می‌دادند و به مرور راه خود را برای دائمی و شناخته‌شدن در بازار هموار می‌کردند. این برنامه پاپ‌آپ از زمان شروع تاکنون از ۳۸ برند جدید و در حال ظهور پشتیبانی کرده است.

شواری شهر وست‌مینستر در سال جاری نیز به‌دنبال گسترش این ایده برآمد و در راستای ایجاد یک بوتیک پاپ‌آپ برای ۱۲ کسب‌وکار آزاد نوظهور، با اتحادیه تجاری قلب لندن، مشارکت جهانی آموزش (GPE) و بازار خرده‌فروشی آنلاین Appear Here به معنای «اینجا نمود پیدا کنید» همکاری کرد. برای این منظور شورای شهر واحد شماره ۱۲ پاساژ تاریخی «پیکادیکی آرکید (Piccadilly Arcade)» واقع در فاصله خیابان نمادین پیکادیلی و یکی از تاریخی‌ترین و شیک‌ترین خیابان‌های شهر یعنی جرمین (Jermyn) را برای این منظور برگزید تا در فاصله ژانویه تا دسامبر ۲۰۲۲ تعداد ۱۲ برند جدید به مجموعه قبلی اضافه کند.

سونوما؛ تردید شورای شهر برای حفظ یا حذف پارکلت‌ها

شورای شهر سونوما در راستای ترسیم مسیر هموارتر برای آینده غذاخوری‌های کنار خیابان‌ها که به‌عنوان سالن خدمات‌رسانی از پارکلت‌ها بهره می‌گیرند، به رأی‌گیری پرداخت. ایجاد این پارکلت‌ها در نخستین روزهای شیوع ویروس فراگیر کرونا در سال ۲۰۲۰، توسط شورای شهر سونوما تصویب شد و تاریخ انتخابی شورای شهر پایان دادن به آن‌ها، سی‌ویکم اکتبر سال جاری است. بنابراین شورای شهر سونوما در حال بررسی امکان‌پذیری تمدید طرح به‌صورت نامحدود است و این‌که در صورت تمدید چه نوع مقررات ایمنی و استانداردهای طراحی برای مشاغل درگیر در برنامه مورد نیاز است.

در این میان اعضای شورای شهر سونوما در زمینه حفظ یا حذف پارکلت‌ها دارای نظرات مختلفی هستند و هر چند عده‌ای از آن‌ها پارکلت‌ها را نوعی سازش بصری و فضایی اجتماعی می‌دانند، برخی دیگر معتقدند که مسدود شدن فضای پیاده‌روی به سایر مشاغل منطقه آسیب وارد کرده است یا عده‌ای آن‌ها را آسیبی بزرگ برای چهره تاریخی شهر می‌دانند.

کد خبر 575663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.