سامانه بلیت‌فروشی فعال نیست/باشگاه ذوب‌آهن با برنامه‌ریزی هواداران خود را افزایش دهد

«به‌دلیل شرایط کرونا فکر نمی‌کنم اجازه داده شود هواداران در هفته‌های پایانی لیگ در ورزشگاه حضور داشته باشند. هیئت فوتبال اصفهان و دو باشگاه سپاهان و ذوب‌آهن به‌دنبال حل مشکل هستند، اما چند روز است که سامانه بلیت‌فروشی فعال نیست.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از آنکه مجوز حضور هواداران به ورزشگاه‌ها داده شد، آن‌ها توانستند از طریق سامانه بلیت‌فروشی باشگاه برای خود بلیت تهیه کنند؛ اما با مشکلات زیادی روبه‌رو بودند و خریدن بلیت برای هواداران مشکل بود. روزهای اخیر خبر رسید که بازهم به دلیل انتشار ویروس کرونا و به دلیل رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی، مسابقات فوتبال بدون تماشاگر برگزار خواهد شد که این موضوع، اعتراض هواداران فوتبال را به همراه داشت.

در ادامه گفت‌وگویی راجع به همین موضوع، با «حمیدرضا دادخواه» دبیر هیئت فوتبال استان اصفهان انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

درخصوص بلیت‌فروشی اینترنتی صحبت کنید. فکر می‌کنید این مورد در هفته‌های اخیر به خوبی انجام شد؟

دستورالعمل جدید وزارت کشور این بود که می‌توانیم از ۳۰ درصد ورزشگاه‌ها استفاده کنیم و افرادی هم که می‌خواهند بلیت تهیه کنند، باید دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کنند و ۱۴ روز هم از آن گذشته باشد. با تلاشی که باشگاه‌ها، اداره کل ورزش و جوانان استان، استانداری و هیئت فوتبال استان اصفهان انجام دادند، سامانه بلیت‌فروشی باشگاه سپاهان و ذوب‌آهن به سامانه امید که مربوط به وزارت بهداشت است متصل شد و دو بازی بزرگ را هم در اصفهان با حضور هواداران پشت سر گذاشتیم که موارد گفته شده تا حدود زیادی رعایت شد. بعد از دو سال که ورزشگاه‌ها تعطیل بود، هواداران موفق شدند برای تماشای بازی تیم خود به ورزشگاه بیایند.

از مزایا و معایب بلیت‌فروشی بگویید؛ گویا خیلی از هواداران برای خرید بلیت بازی سپاهان و استقلال و پرسپولیس و ذوب‌آهن به مشکل خورده بودند

تنها ۳۰ درصد از ورزشگاه را می‌توانستیم استفاده کنیم، اما تعداد متقاضیان بیشتر از ظرفیت بود؛ به همین دلیل هواداران برای تهیه بلیت به مشکل می‌خوردند، امیدوارم به شرایط عادی برگردیم و بتوانیم از تمام ظرفیت ورزشگاه استفاده کنیم و پاسخگوی هواداران باشیم. بلیت‌فروشی به شکل الکترونیکی ایرادات زیادی دارد، اما اگر بتوانیم شماره‌گذاری صندلی‌ها و گیت‌های ورودی را تکمیل کنیم، می‌توانیم شاهد فرایند خوبی برای هواداران باشیم؛ زیرا آن‌ها می‌توانند در خانه بلیت تهیه کنند و خیلی راحت روی صندلی که شماره آن‌ها درج شده است، بنشینند.

آیا با فروش بلیت به صورت الکترونیک، بازار سیاه بلیت‌فروشی کم شده است یا خیر؟

هرچه پیش برویم سامانه بلیت‌فروشی مجهزتر می‌شود. درحال‌حاضر این سامانه، مشکلاتی دارد اما نسبت به بلیت‌فروشی دستی این مشکلات کمتر است. افرادی هم که از بازار سیاه استفاده می‌کنند هرچه پیش برویم دسترسی کمتری خواهند داشت. در این چند بازی که برگزار شد، این اتفاق خیلی کم رخ داد؛ زیرا محدودیت بلیت داشتیم و با توجه به بارکدی که بلیت خریداری می‌شد، نفرات شناسایی می‌شدند.

در سه هفته باقی مانده لیگ حضور هواداران ممنوع شد. آیا باشگاه سپاهان و ذوب‌آهن بازهم می‌توانند با برطرف کردن مشکل شاهد حضور هواداران خود در ورزشگاه باشند؟

به دلیل شرایط کرونا فکر نمی‌کنم اجازه دهند هواداران در هفته‌های پایانی لیگ در ورزشگاه حضور داشته باشند؛ هیئت فوتبال اصفهان و دو باشگاه سپاهان و ذوب‌آهن به دنبال حل مشکل هستند، اما چند روز است که سامانه بلیت‌فروشی فعال نیست.

در فضای مجازی پستی درخصوص سازماندهی هواداران ذوب‌آهن منتشر کردید، راجع به این موضوع بگویید

نظر شخصی من این است که با توجه به قدمت و افتخارات ذوب‌آهن در فوتبال، این باشگاه می‌تواند با یک سازماندهی، برنامه‌ریزی و ایجاد انگیزه تعداد هواداران خود را افزایش دهد. قدمت ذوب‌آهن را خیلی از باشگاه‌ها ندارند، اما هواداران بیشتری دارند. این موضوع دغدغه خود باشگاه و مسئولان نیز است که می‌توانند با یک برنامه‌ریزی مناسب، هر روز تعداد هوادارانشان را افزایش دهند؛ امیدواریم روزی برسد ورزشگاه فولادشهر با هواداران خود ذوب‌آهن پر شود.

کد خبر 575647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.