اجرای سیستم ساختمان پایدار بر اساس شاخص‌های بین‌المللی در اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: ارتقای کیفیت زندگی شهروندان، دسترسی به زندگی برابر به لحاظ دسترسی خدمات، برنامه‌ریزی برای ایجاد شهرسازی مشارکتی و پایدار از مهمترین اهداف برگزاری نشست بین‌المللی شهر پایدار اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید مهدویان امروز _دوشنبه، بیست‌وششم اردیبهشت‌ماه در «نشست بین‌المللی شهر پایدار اصفهان» اظهار کرد: پایداری شهرها نقش مهمی در گفتمان پژوهش و برنامه‌ریزی ایفا می‌کند؛ در واقع گفتمان پایداری به عنوان استراتژی توسعه منطقه‌ای و شهری گسترش یافته است.

وی با بیان اینکه شش هدف اصلی در پایداری شهرها تاکید شده است، افزود: کاهش میزان مصرف منابع طبیعی و انرژی تجدیدناپذیر، کاهش اثرات زیست‌محیطی محدوده‌های هدف شهری و بهبود استانداردهای زندگی شهروندان از مهم‌ترین اهداف پایداری شهرها است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با اشاره به بررسی دو موضوع در این نشست تخصصی، ادامه داد: در این نشست ابتدا به مفاهیم پایدار شهری، تجارب شهرداری اصفهان و پژوهشگران و همچنین تجربیات بین‌المللی توسط بنیاد جهانی انرژی پرداخته می‌شود و در بخش دوم تفاهم‌نامه میان شهرداری و بنیاد جهانی انرژی منعقد خواهد شد.

مهدویان افزایش کیفیت زندگی شهروندان، دسترسی به زندگی برابر به لحاظ دسترسی خدمات، برنامه‌ریزی برای ایجاد شهرسازی مشارکتی و پایدار را از مهمترین اهداف برگزاری این نشست و انعقاد این تفاهم‌نامه عنوان کرد و گفت: خروجی این نشست و عقد این تفاهم‌نامه جمع‌آوری داده‌ها و مطالعات شهری، طبقه‌بندی، تجزیه و تحلیل داده‌های شهری مطابق با معیار شهرهای پایدار و هوشمند سازمان ملل و تعیین پروژه و بهبود و پایداری هوشمند شهری، استقرار و اجرای سیستم ساختمان پایدار بر اساس استانداردها و شاخص‌های بین‌المللی در یک نقطه از اصفهان به عنوان پایلوت پروژه در سیستم هوشمند پایدار خواهد بود.

کد خبر 575560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.