قهرمانی نوله افسانه‌ای در رم با چاشنی عبور از مرز هزار پیروزی

نواک جوکوویچ صربستانی ضمن رد شدن از مرز ۱۰۰۰ پیروزی، قهرمان مسابقات مسترز رم شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نواک جوکوویچ صربستانی، مرد شماره یک تنیس جهان با رسیدن به فینال مسابقات مسترز رم به رکورد هزار پیروزی در تنیس رسید. وی با برتری مقابل کسپر رود نروژی در مرحله نیمه‌نهایی با امتیازهای ۶ بر ۴ و ۶ بر ۳ راهی فینال شد که برای قهرمانی به مصاف استفانوس تسیتسیپاس یونانی رفت. جوکوویچ برای چهارمین بار متوالی و دوازدهمین‌بار در فینال در رم بازی کرد.

وی پیش‌تر درباره رقابت با حریف یونانی در مسابقات مسترز رم، اظهار کرد: دوباره و فینالی دیگر مقابل تیستسیپاس در یکی از بزرگترین تورنمنت‌ها در جهان خواهم داشت. حریف کاملاً روی فرم است و من پیش‌بینی می‌کنم مبارزه بزرگی داشته باشیم اما من برای قهرمانی آماده هستم.

جوکوویچ ۳۴ ساله پس از جیمی کانرز، راجر فدرر، ایوان لندل و رافائل نادال، پنجمین مردی است که در مسابقات آزاد به رکورد ۱۰۰۰ برد رسیده است.

قهرمانی نوله افسانه‌ای در رم با چاشنی عبور از مرز هزار پیروزی

در صدر بیشترین برد متعلق به جیمی کانرز آمریکایی است که ۱۲۷۴ برد دارد و پس از آن راجر فدرر سوئیسی با ۱۲۵۱ برد در رده دوم است، ایوان لندل از چک با ۱۰۶۸ برد سوم است و رافائل نادال با ۱۰۵۰ برد جلوتر از نواک جوکوویچ قرار دارند.

نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان شب گذشته در نهایت موفق شد با برتری ۲ بر صفر مقابل استفانوس سیتسیپاس قهرمان مسابقات مسترز رم شود.

جوکوویچ این مسابقه را با نتیجه ۶ بر صفر و ۷ بر ۵ پیروز شد تا در طول شش‌ماه گذشته نخستین قهرمانی خود و ششمین عنوان قهرمانی مسابقات رم را جشن بگیرد.

کد خبر 575546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.