پارکینگ مشارکتی میدان شهدا مکانیزه می‌شود

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: پارکینگ میدان شهدا در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع با طراحی مکانیزه به صورت مشارکتی و هزینه بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان در دست اقدام است.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به فواید مشارکت در پروژه‌های عمرانی شهری، اظهار کرد: قراردادهای مشارکت خصوصی در حال حاضر به‌عنوان بهترین گزینه برای کاهش مخارج شهرداری‌ها مطرح است و تجربه کشورهای مختلف نشان می‌دهد که انعقاد قراردادهای باکیفیت، توسعه اقتصادی و عمرانی کشور را تضمین می‌کند که در این روش با توجه به تلاش بخش خصوصی برای بهره‌برداری هر چه زودتر از پروژه عمرانی واگذار شده، علاوه بر توجه به کیفیت و طراحی نوآورانه پروژه، بهره‌وری مطلوب عمومی را نیز به همراه دارد.

وی افزود: در سال‌های گذشته پروژه‌های همچون مجموعه ورزشی تجاری خیابان استانداری، پارکینگ سنبلستان با ظرفیت ۳۷۵ خودرو، مجتمع مسکونی مدرس، سالن چندمنظوره زیرگذر میدان امام علی (ع) با کاربری فروشگاه رفاه و دیگر پروژه‌ها به صورت مشارکتی در منطقه سه اجرا شد که باعث رضایت‌مندی مشارکت‌کننده و شهروندان شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به ساخت پارکینگ مشارکتی میدان شهدا تصریح کرد: با توجه به نیاز شهروندان به پارکینگ عمومی در میدان شهدا، زمینی به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع در ضلع جنوب شرقی این میدان با مشارکت بخش خصوصی برای احداث پارکینگ در دست طراحی است که ظرفیت آن حدود ۳۴۰ خودرو پیش‌بینی شده است.

وی به اشاره به پروژه احداث پارکینگ مشارکتی در نزدیکی میدان شهدا، ادامه داد: در این پروژه، آورده شهرداری زمین و هزینه پروانه و آورده سرمایه‌گذار با ساخت و احداث تجهیزات مکانیزه است که کل هزینه پروژه بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

مدیر منطقه سه با اشاره به سایر پروژه‌های مشارکتی خاطرنشان کرد: به‌زودی پروژه‌های مشارکتی مناسبی در این منطقه آماده جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی خواهد شد که از جمله آنها می‌توان به مجتمع پارکینگ، تجاری، خدماتی چهارباغ پایین و مجتمع پارکینگ و تجاری ۱۸ و ۱۹ خیابان عبدالرزاق که در دست اقدام است، اشاره کرد.

کد خبر 575434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.