چکش‌کاری طرح شفافیت قوای سه‌گانه در کمیسیون امور داخلی کشور

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی از بررسی و اعمال تغییراتی در طرح شفافیت قوای سه‌گانه در جلسه روز گذشته این کمیسیون خبر داد.

روح‌الله نجابت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، اظهار کرد: جلسه روز گذشته کمیسیون با دو دستور برگزار شد. دستور اول در خصوص طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها بود. با توجه به اینکه امروز صبح دو بند ۱-۴ و ۱-۵ ماده (۱) این طرح به کمیسیون ارجاع شده بود، با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها، جلسه‌ای برگزار شد و این دو بند با اصلاحاتی در جلسه کمیسیون به تصویب رسید.

وی افزود: طبق مصوبه کمیسیون در خصوص بند ۱-۴ ماده (۱) مقرر شد تا تبصره‌ای به این بند الحاق شود. بر اساس این تبصره شورای امنیت کشور، شوراهای تأمین استان‌ها و شهرستان‌ها از حکم این بند مستثنی هستند. همچنین بر اساس اصلاحاتی که در تبصره ذیل بند ۱-۵ این ماده صورت گرفت، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و موضوعات دارای طبقه‌بندی سازمان انرژی اتمی از حکم این قانون مستثنی هستند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، تصریح کرد: دستور دوم جلسه روز گذشته کمیسیون، بررسی گزارش طرح اصلاح قانون شوراها بود. در این خصوص مدل الگوی انتخاب شهردار با رأی مستقیم مردم که توسط کارگروه مرکز پژوهش‌ها آماده شده بود، ارائه شد و سپس نظرات موافق و مخالف اعضای کمیسیون در رابطه با این گزارش اخذ شد. در نهایت مقرر گردید این کارگروه ظرف یک ماه آینده پیشنهادات اصلاحی و تکمیلی نمایندگان را اخذ کند و مجدداً پیش‌نویس نهایی خود را به کمیسیون ارائه کند.

کد خبر 575395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.