ساماندهی ۳۰ نفر از دست‌فروشان میوه و تره‌بار

سرپرست شهرداری تالش گفت: ۳۰ نفر از دست‌فروشان میوه و تره‌بار که با پهن کردن بساط در پیاده‌روهای این شهر و ایجاد سد معبر، موجب ایجاد مشکلاتی برای شهروندان شده بودند، توسط شهرداری جمع‌آوری و در مکانی مناسب ساماندهی شدند.

مهران نجاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حدود ۳۰ نفر از دست‌فروشان خیابان امام خمینی (ره) تالش که با پهن کردن بساط در پیاده‌رو و ایجاد سد معبر، موجب ایجاد مشکلاتی برای شهروندان شده بودند، به‌تازگی توسط شهرداری جمع‌آوری شدند.

وی افزود: تعدادی غرفه در فضایی به مساحت ۳۰۰ مترمربع جنب پاساژ شیخی واقع در خیابان امام خمینی (ره) با استفاده از داربست فلزی و به صورت سرپوشیده آماده شده است و در هفته جاری ۳۰ نفر از دست‌فروشان میوه و تره‌بار شهر تالش در آن ساماندهی شدند.

سرپرست شهرداری تالش با بیان اینکه رفع سد معبر، ساماندهی دست‌فروشان در مکان مناسب و خرید آسان میوه و تره‌بار در شهر، موجب رضایت‌مندی شهروندان شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، اشغال معابر عمومی از سوی دست‌فروشان و اصناف ممنوع است و قانون به شهرداری اجازه داده است تا با این افراد برخورد کند و نسبت به جمع‌آوری آن‌ها از معابر عمومی، اقدامات لازم را انجام دهد.

نجاتی تاکید کرد: تردد آسان و راحت در معابر عمومی از حقوق اولیه شهروندی است و همه دست‌فروشان و واحدهای صنفی باید به این حقوق شهروندان احترام بگذارند، آن را رعایت کنند و از پهن کردن بساط خود در پیاده‌رو و خیابان، بپرهیزند.

به گزارش ایمنا، شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسالم، حویق و کرگان‌رود تشکیل شده است و در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد. مرکز آن شهر هشتپر است که حدود ۵۴ هزار و ۱۷۸ نفر جمعیت دارد.

کد خبر 575367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.