انتشار صفر گازهای گلخانه‌ای در فرودگاه بوداپست

فرودگاه بوداپست با نصب ۱۷۶ ایستگاه شارژ خودروهای برقی، آخرین گام خود را در جهت پایداری اعلام کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات فرودگاه بوداپست با سرعتی چشمگیر به سمت هدف «انتشار صفر گازهای گلخانه‌ای» حرکت کرده‌اند و نقطه‌عطف آن، سال ۲۰۳۵ تعیین شده است. در سال ۲۰۲۱، این فرودگاه میزان انتشار خود را در مقایسه با سطوح سال ۲۰۱۰ به نصف کاهش داد و اکنون به عنوان امتیاز اعتبارسنجی کربن فرودگاهی، سطح ۳+ در نظر گرفته می‌شود. مدیر عامل فرودگاه کریس دینسدیل در این رابطه گفت که فرودگاه بوداپست تلاش خواهد کرد تا در سال ۲۰۲۳ به امتیاز ۴+ دست یابد؛ این عدد بالاترین امتیاز است به این معنی که فرودگاه کاملاً کربن‌خنثی است.

بر اساس بیانیه فرودگاه، اخیراً ۷۶ وسیله نقلیه خدماتی و ۱۰ خودروی مدیریتی با انواع الکتریکی جایگزین شده است. این انتقال باعث صرفه‌جویی ۱۴۰ هزار لیتر سوخت یا معادل ۳۵۰ تن انتشار CO2 در سال شده است.

با این حال، این مقدار با میزان کل وسایل نقلیه‌ای که در فرودگاه کار می‌کند، رقم چشمگیری به نظر نمی‌رسد و ۳۱ ایستگاه شارژ EV که در حال حاضر در خدمت هستند باید برای پاسخ‌گویی به تقاضای فزاینده گسترش یابند.

انتشار صفر گازهای گلخانه‌ای در فرودگاه بوداپست

۱۷۶ ایستگاه شارژ اعلام شده طی سه سال آینده در فرودگاه ساخته خواهد شد و عمدتاً نیازهای خودروهای خدماتی و وسایل نقلیه فرودگاهی را برآورده می‌کند. فرودگاه همچنین اعلام کرده است که ۱۳۴ ایستگاه با کمک مالی اتحادیه اروپا به مبلغ ۱.۶ میلیون یورو تأمین مالی خواهد شد و مابقی توسط خود فرودگاه تأمین می‌شود.

فرودگاه بوداپست در حال حاضر دارای سطح ۳+ از اعتبارسنجی کربن فرودگاه است که نشان می‌دهد مسئولان میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را ترسیم کرده‌اند و گام‌های اولیه برای کاهش آن را برداشته‌اند.

به گفته دینسدیل، سهم اصلی در کاهش انتشار دی‌اکسید کربن باید از پارک فتوولتائیکی تأمین شود که فرودگاه قصد دارد آن را به‌زودی نصب کند. برنامه‌های مربوط به سیستم انرژی‌های تجدیدپذیر نیازمند سرمایه‌گذاری کلان است تا منبع انرژی فرودگاه مستقل شود.

انتشار صفر گازهای گلخانه‌ای در فرودگاه بوداپست

کد خبر 575356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.