احکام ویژه‌ای برای جلوگیری از تخلف در نظر گرفته شده است

سخنگوی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: امروز احکام ویژه‌ای برای جلوگیری از انجام تخلف در سطح نمایشگاه در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی رمضانی امروز _یکشنبه بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه_ در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: یک بخش بین‌المللی برای دیدار و ارتباط اصحاب رسانه با غرفه‌های خارجی در نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص تخلفات انجام شده در نمایشگاه، افزود: امروز احکام ویژه‌ای برای جلوگیری از انجام تخلف در نظر گرفته شده است و علاوه بر تخلف ناشران، تاکنون چهار غرفه مواد غذایی در سطح نمایشگاه پلمب شده و یکی از این غرفه‌ها به طور کامل از نمایشگاه خارج شده است.

سخنگوی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در خصوص جانمایی ناشران در نمایشگاه کتاب، خاطرنشان کرد: جانمایی مربوط به زمانی است که تعداد ناشران کم باشد، مردم نباید از انتخاب تصادفی محروم شوند، اگر کتاب‌ها با موضوع ویژه از یکدیگر جدا شود، موجب دوری این محصولات از انتخاب و توجه تصادفی خواهد شد. پیشنهاداتی در خصوص برگزاری نمایشگاه به صورت موضوعی مطرح شد اما مورد پذیرش ناشران قرار نگرفت.

رمضانی با تاکید بر اینکه با وجود تعداد زیاد ناشر گاهی اوقات برگزاری نمایشگاه به صورت موضوعی امکان‌پذیر نیست، ادامه داد: غرفه‌ها با توجه به متراژهای درخواستی و پس از بررسی به ناشران اختصاص پیدا می‌کند تا مساحت غرفه‌ها مساوی و نظم راهروها رعایت شود.

وی در خصوص ناشران افغانستانی، اظهار کرد: سنت همیشگی نمایشگاه است که ناشران غیرایرانی در محل‌های مشخصی جانمایی شوند. امسال علاوه بر بخش بین‌الملل، ناشران خارجی نیز حضور دارند. زمانی که ناشری در کشور دیگری مجوز گرفته است و محصولات نویسندگان کشورهای دیگر را به فروش می‌رساند، باید در محلی جدا از ناشران داخلی مستقر شود.

سخنگوی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به انتشارات کودک و نوجوان اشاره و تاکید کرد: شاید در برهه دیگر بتوان نمایشگاه تخصصی کودکان و نوجوانان برگزار کرد تا مخاطبان بیشتری از آن بهره‌مند شوند که این موضوع مطالبه ناشران حوزه کودک و نوجوان را می‌طلبد.

رمضانی اضافه کرد: جدایی نمایشگاه کودک و نوجوان از نمایشگاه کتاب، موجب اداره بهتر نمایشگاه کتاب می‌شود، البته باید گفت در این صورت یارانه حمایت بانک‌ها و افکار عمومی به نمایشگاه معطوف نخواهد شد.

قیمت کتاب‌های بخش حضوری و مجازی نمایشگاه باید یکسان باشد

وی اظهار کرد: اگر ناشری در بخش مجازی نمایشگاه، کتاب خود را متفاوت از قیمت بخش حضوری عرضه کند، تخلف است. ممکن است برخی به دلیل اخذ تخفیف بیشتر در خرید حضوری به نمایشگاه مراجعه کنند که با احتساب هزینه‌های حمل‌ونقل مبلغ زیادی را برای خرید کتاب صرف می‌کنند، به همین دلیل بهتر است کتاب با قیمت مشخص از بخش مجازی تهیه و به صورت رایگان برای خریدار ارسال شود.

سخنگوی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تصریح کرد: دریافت بانک اطلاعاتی از مراکز مربوطه از ماه‌ها قبل توسط وزارت ارشاد پیگیری می‌شود. در طول برگزاری نمایشگاه اگر مشمولان بن تخفیف برای دریافت بن با مشکل مواجه شوند، مرکز پاسخگو خواهد بود، با دانشگاه و وزارت علوم مکاتبه انجام و اسامی جدید به وزارت ارشاد اعلام می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه به مناسبت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برنامه‌هایی در محل نمایشگاه کتاب در حال برگزاری است، گفت: الگوی جغرافیایی خرید از نمایشگاه کتاب تغییری نکرده است و استان تهران اولین خریدار نمایشگاه مجازی است که نشان می‌دهد نمایشگاه مجازی مخاطبانی غیر از نمایشگاه حضوری دارد.

وی افزود: امسال وزارت ارشاد یارانه بیشتری به ارسال محصولات اختصاص داد، بسته‌های ۷۵ هزار تومان برای ناشران رایگان اعلام شد و ناشران برای بسته‌های دو کیلوگرم به قیمت بیش از ۷۵ هزار تومان، هشت هزار تومان پرداخت می‌کنند و مابقی آن توسط وزارت ارشاد پرداخت خواهد شد.

سخنگوی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: صدا و سیما مجموعاً ۳۰۰ دقیقه برنامه زنده از استودیوهای نمایشگاه به صورت روزانه پخش می‌کند و ۱۶ ساعت پوشش رادیویی در این مجموعه انجام می‌شود.

رمضانی اضافه کرد: نزدیک به ۳۰۰ خبرنگار، عکاس و تهیه کننده برنامه‌های تلویزیونی در نمایشگاه کار پوشش اخبار را انجام می‌دهند و تاکنون ۷۰ رسانه فعال داخلی و خارجی پوشش اخبار نمایشگاه تهران را انجام داده‌اند.

کد خبر 575302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.